Digitala kliniker är en självklar del
Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar Euro Accident hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Vi vill bidra till en frisk värld
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare.
Vår service får toppbetyg
När du ringer till Euro Accident får du prata med en person som är engagerad, kunnig och bra på att lösa ditt ärende. Det anser över 15 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners som under 2022 betygsatte den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Hur klarar du av oroliga tider?
Det är lätt att drabbas av orostankar i en tid med krig, klimatkris och inflation. Hur kan du övervinna oro för det som du inte kan kontrollera? Ta del av råden från Fredrik Bengtsson som är psykolog på Euro Accident.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för din fråga.
Ja, du kan få ersättning för ärr efter operationerna från din Sjuk- och olycksfallsförsäkring, under förutsättning att du inte haft besvär innan försäkringen började gälla hos oss.
Du kan anmäla en skada på något av följande sätt:
1. Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar inne på Mina sidor på vår hemsida. Blanketten kan skickas in digitalt till oss.
2. Ring på telefonnummer: 0771–10 50 13. På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.
Vänliga hälsningar
Tack för att du kontaktar oss.
Vilken försäkring är det du har hos oss? Jag behöver veta det för att kunna ge dig rätt telefonnummer.
Vänligen
Vill även ändra fmt så alla mina försäkringar har mina barn som förmånstagare
Tack för svar.
Ring i så fall till vår Kundservice för vidare hjälp. Telefonnumret är: 077–440 00 10. Våra öppettider.
Bästa hälsningar
Tack för att du vänder dig till Fråga oss! Jag beklagar att du haft så stora problem och även fått besvär med sår och ärr.
För att vi ska kunna svara på din fråga behöver vi veta vilken försäkring du har hos oss. Om du inte vet vad den heter kan du Logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
På återhörande!
P.S Håll koll på såret! Tveka inte att söka akut vård vid behov!
Bästa hälsningar
Jag har gjort en höftledsoperation och jag har fyllt i en sjukanmälan men
jag vill skicka in bilder på ärret och söka ersättning för det hur gör jag
det är över ett år sedan operationen. Kan jag få någon adress till handläggare
att skicka till eller hur gör jag ? Har ej skickat in sjukanmälan ännu tycker inte det
stämmer in riktigt. Har en sjuk och olycksfallförsäkring.
Hade en handläggare i Växjö men det gick inte att skicka till honom längre, har kanske slutat.
hälsningar
Ann-Kristin
Tack för att du kontaktar oss.
För att kunna svara på din fråga behöver jag först stämma av med en kollega på en annan avdelning. Vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.
På återhörande!
Med vänlig hälsning
Jag har nu pratat med en kollega på den avdelningen som har hand om din försäkring. Hon vill att att du ringer dem direkt på telefonnummer: 0771–10 50 13. Telefonlinjen öppnar klockan 9 idag och är öppen till 16.30. Våra öppettider.
Bästa hälsningar
Jag har fått operera knöl i ansiktet som var i början lite men blev större och större och efter många försök skickas remiss från vårdcentralen till sjukhuset för operation. Från att man sa det skulle bli litet ärr och efter operationen får veta att det hade spridit sig och blev mycket större ingrepp. Ena sidan av ansiktet är förändrat, både stort ärr men också ett djup.
Min fråga är att jag visste inte om man kan ansöka om ersättning, skadestånd och nu har det gått 10 år. Vart kan man vända sig då?
Tack för att du vänder dig till Fråga oss!
För att vi ska kunna svara på din fråga behöver vi veta vilken försäkring du har hos oss. Om du inte vet vad den heter kan du logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
På återhörande!
Bästa hälsningar
bröstkorgen är samtidigt ihopsjunken där revbenen gick av med smärta och rörligheten är sämre. Kan det vara en medicins invaliditet och isf när bedöms detta?
Tack för att du kontaktar oss. Jag beklagar det inträffade och dina kvarstående besvär.
För att kunna svara på din fråga behöver jag först stämma av med en kollega på en annan avdelning. Vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.
På återhörande!
Med vänlig hälsning
Ja, Olycksfallsförsäkringen omfattar ersättning för kvarstående ärr efter olycksfall så som du beskriver. De besvär med smärta och sämre rörlighet som du upplever kan ge rätt till ersättning för medicinsk invaliditet. Vi kan bedöma både ärr och medicinsk invaliditet tidigast ett år efter olycksfallsskadan.
Om du inte anmält olycksfallsskadan till oss kan du göra det på något av följande sätt:
- Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar inne på Mina sidor på vår hemsida. Blanketten kan skickas in digitalt till oss.
- Ring oss på telefonnummer: 0771–10 50 13. Våra öppettider
Vänliga hälsningarTack för att du vänder dig till Fråga oss!
För att vi ska kunna svara på din fråga behöver vi veta vilken försäkring du har hos oss. Om du inte vet vad den heter kan du logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
Ring till vår Kundservice om du inte har möjlighet att logga in. Telefonnumret är: 077–440 00 10. Våra öppettider
På återhörande!
Bästa hälsningar
Tack för att du vänder dig till Fråga oss!
För att vi ska kunna svara på din fråga behöver vi veta vilken försäkring du har hos oss. Om du inte vet vad den heter kan du logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
Ring till vår Kundservice om du inte har möjlighet att logga in. Telefonnumret är: 077–440 00 10. Våra öppettider
På återhörande!
Bästa hälsningar
Helene
Tack för att du vänder dig till Fråga oss!
För att vi ska kunna svara på din fråga behöver vi veta vilken försäkring du har hos oss. Om du inte vet vad den heter kan du logga in på Mina sidor på vår hemsida och hitta informationen där.
Ring till vår Kundservice om du inte har möjlighet att logga in. Telefonnumret är: 077–440 00 10. Våra öppettider
På återhörande!
Bästa hälsningar