Välkommen till Fråga oss!
Det här är ett forum för allmänna frågor och inläggen kan bli publicerade. Ring eller skicka ett e-postmeddelande istället om det är en personlig fråga.
Kontaktuppgifter till Euro Accident
I forumet kan du se svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra medan de gör det.
När medarbetarna mår bra går företaget bra. Vi kallar det Hållbara medarbetare. Den finaste och mest värdefulla tillgången ett företag kan ha.
Våra kunder är företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.
Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en på hemsidan för förmedlarnas branschorganisation SFM
Se gärna filmen om Euro Accident.
Tack för din fråga.
Alla löneändringar ska göras av din arbetsgivare via er försäkringsförmedlare. Vänligen kontakta er personalavdelning så att de kan rapportera in rätt lön för dig.
Med vänlig hälsning
(Är de löneavdelning enligt svar ovan har min inte stämt sen 2009..)
Tack för din fråga.
Informationen om årslön gäller endast för sjukförsäkringen PlanSjuk.
Ersättningen i sjukförsäkringen PlanSjuk grundar sig på årsinkomst. Ändringar av lönen rapporteras in av försäkringsförmedlaren. Försäkringen tecknas av företag för sina anställda och kan inte tecknas privat. Om det är en fortsättningsförsäkring för PlanSjuk som du har finns det möjlighet att höja lönen med 10% per år om man är fullt arbetsför. Kontakta i så fall vår kundservice för vidare hjälp.
Telefonnumret är: 077–440 00 10.
Telefonlinjen är öppen helgfri måndag till fredag 8.00–16.30.
Med vänlig hälsning