Välkommen till Fråga oss!
Det här är ett forum för allmänna frågor och inläggen kan bli publicerade. Ring eller skicka ett e-postmeddelande istället om det är en personlig fråga.
Kontaktuppgifter till Euro Accident
I forumet kan du se svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra medan de gör det.
När medarbetarna mår bra går företaget bra. Vi kallar det Hållbara medarbetare. Den finaste och mest värdefulla tillgången ett företag kan ha.
Våra kunder är företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.
Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en på hemsidan för förmedlarnas branschorganisation SFM
Tack för att du hör av dig till Fråga oss!
Nej, du behöver inte betala någon självrisk när du söker vård via vår E-vårdstjänst.
Om ditt besök på E-vårdstjänsten däremot resulterar i en remiss till ett fysiskt läkarbesök eller fysiskt besök till fysioterapeut kommer en självrisk att utgå då du bokas på vårdbesöket.
Ha en fin dag!
Bästa hälsningar
om det resulterar att läkaren skriver ut ett recept, kan man få ersättning för det eller ingår det i självrisken?
Tack för din fråga.
Du behöver inte betala någon självrisk när du söker vård via vår E-vårdstjänst.
Om du har en ersättningsbar skada/sjukdom registrerad ersätter sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess i många fall läkemedel upp till högkostnadsskyddet. Det är ett krav att läkemedlet är receptbelagt och subventionerat, det vill säga ingår i högkostnadsskyddet. Information om det ska framgå av receptet från apoteket.
Här kan du läsa mer om vad högkostnadsskydd för läkemedel innebär
Om ersättning lämnas enligt villkor kan du begära ersättning av oss på något av följande tre sätt:
- Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
- Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de blanketter som är relevanta för just dina försäkringar inne på Mina sidor på vår hemsida.
- Vid mindre anspråk kan du begära ersättning per telefon. Ring numret: 0771 - 10 50 14. Telefonlinjen är öppen helgfri måndag – fredag 8.00–16.30.
Bästa hälsningar