Till senaste kommentaren

Byte av arbetsgivare; båda har PrivatAccess silver. Flyttas mitt ärende?

Hej, jag ska byta jobb snart och undrar vad som händer med pågående ärendet. Nuvarande arbetsgivare har EuroAccident Silver och den nya har samma. Jag har börjat ett ärende nu och ska snart träffa en läkare. Jag vet inte om jag kommer att vara färdig med behandlingen innan jag slutar på befintlig arbetsplats. Flyttas då mitt ärende till nya arbetsgivarens policy?

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Tack för att du kontaktar Fråga oss!

    Ja, ditt ärende kommer att flyttas till din nya försäkring.

    Se bara upp så att det inte uppstår ett tidsglapp mellan de båda försäkringarna.

    Hör gärna av dig om du har några fler frågor!

    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Hej
    Jag kommer ha ett glapp mellan två arbetsgivare på ca 2 veckor. Kan jag betala själv under den här tiden för att undvika glapp?
    Bägge erbjuder Euro Accident.

  • Hej Kajsa,

    Tack för din fråga.

    Ring till Euro Accidents skadeavdelning på 0771 - 10 50 14 för kontroll av annulleringsdatum respektive startdatum för den nya försäkringen.

    På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor!

    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Hej
    Jag har EuroAccident Silver via min nuvarande arbetsgivare och kommer snart byta arbetsgivare som saknar sjukvårdsförsäkring. Därför funderar jag på att ta över den privat, går detta och i så fall vad kostar den?

    Micke
  • Hej Micke!

    Tack för din fråga.

    Ja, det går att teckna en fortsättningsförsäkring av PrivatAccess om du har omfattats av försäkringen i minst sex månader.

    En väg är att du vänder dig till den förmedlare som din arbetsgivare har anlitat. Då kan du få vidare information om kostnad med mera.

    Alternativt kan du fylla i en ansökningsblankett och skicka in den till oss inom tre månader från den dag din försäkring upphör att gälla.

    Ansökningsblankett, premieblad samt förköpsinformation hittar du på vår hemsida. 

    Lycka till!
    Helene Kundservice
  • Hej

    Hur kan jag enklast flytta min Silverförsäkring nu när jag inom kort byter arbetsgivare?
  • Hej Jan,

    Tack för att du hör av dig till Fråga oss!

    Ring oss gärna på telefonnumret: 077–440 00 10 så får du svar på din fråga direkt då vi behöver lite fler uppgifter från dig. Telefonlinjen är öppen till 16.30 idag.

    På euroaccident.se hittar du våra fullständiga och aktuella öppettider.

    Bästa hälsningar

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.