Hur anmäler jag att jag är sjukskriven för att få ersättning?


För att ansöka om ekonomisk ersättning från Sjukförsäkring PlanSjuk- och/eller Premiebefrielseförsäkringen ska man ha varit sjukskriven i minst 90 dagar eller att det finns ett läkarintyg som sträcker sig över 90 dagar som är karenstiden för försäkringen.

Du kan göra anmälan på tre olika sätt. Välj det alternativ som passar dig bäst:
  1. Via Mina sidor på vår hemsida. När du loggat in kommer du direkt till dina försäkringar och kan välja aktuell länk
  2. Via den här digitala länken som signeras med BankID: Ansök om ekonomisk ersättning.
  3. Genom att fylla i, skriva ut och skicka in den här pdf-blanketten. Postadressen finns längst ner i dokumentet. Väljer du det här sättet måste du bifoga en vidimerad ID-handling. Det behövs inte om du väljer alternativ 1 eller 2. 
Du behöver svara på frågorna och bifoga samtliga läkarintyg för den aktuella perioden. När anmälan gjorts får du ett autosvar på att din anmälan gått iväg om du väljer alternativ 1 eller 2.

Du är välkommen att ringa oss på telefonnummer 0771-10 50 16 om du behöver vägledning när du ska göra din ansökan. Vi hjälper gärna till. Våra öppettider.

Om du är för sjuk för att kunna skicka in en anmälan kan du be någon företräda dig i skadeärendet. Den personen måste i så fall skriva under en fullmakt.

Varma hälsningar
Euro Accident

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.