Hur får jag återkoppling på min digitala skadeanmälan?
När en digital skadeanmälan har gjorts gällande nedanstående försäkringar skickar vi en automatisk bekräftelse på e-post att anmälan gjorts. Det gäller även om en fullmakt och vårdgivarlista har skickats in till oss. Själva återkopplingen på ärendet skickas av ansvarig handläggare via vanlig post inom 2-3 veckor.
Försäkringarna det gäller är:
- Barn- och ungdomsförsäkring
- Förtidskapitalförsäkring
- Livförsäkring
- Olycksfallsförsäkring
- Sjukförsäkring
- Sjuk- och olycksfallsförsäkring
- Sjukförsäkring PlanSjuk
- Premiebefrielseförsäkringen
Om du inte fått ett brev från oss inom tre veckor:
- Ring oss på 0771–10 50 13 gällande försäkringarna 1-6
- Ring oss på 0771–10 50 16 gällande försäkringarna 7-8
Ärenden gällande Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess från Doktor24 via appen handläggs under våra ordinarie öppettider. Du får återkoppling via besöksbiljett eller telefonsamtal. Vårt mål är att hantera ärendena så skyndsamt som möjligt. Handläggningen kan bli något längre efter helger.
Önskar du snabbare hjälp är du varmt välkommen att ringa oss på telefonnummer 0771–10 50 10.
Sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess gäller för planerad privat vård i Sverige. Akutsjukvård ingår inte i försäkringen. Däremot kan vi i många fall ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet. Sök akut vård om dina symtom är eller blir akuta.
Ta hand om dig!
Med vänlig hälsning
Följ inlägget
0
följare
Tack för din fråga.
Vid signerad anmälan skickas ett mejl med bekräftelse direkt till angiven e-postadress.
Bästa hälsningar