Till senaste kommentaren

Hur fungerar chattboten på er E-vårdstjänst?

Hej, jag har förstått att man först kommer i kontakt med en chattbot när man kontaktar er E-vårdstjänst. Hur fungerar den?

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    Tack för din fråga.

    Du får inledningsvis svara på frågor om dina symtom. Chattboten guidar dig till rätt vårdnivå.

    Om du behöver söka akut vård så kommer du att få besked om det.

    I fall ditt besvär passar för digital vård kommer du att slussas vidare till ett digitalt läkarbesök.

    Bedöms du behöva ett fysiskt läkarbesök (och det inte är akut) kommer en sjuksköterska på Euro Accident att kontakta dig för vidare vårdplanering.

    Det kan ske antingen genom ett telefonsamtal eller att du får en besöksbiljett. Besöksbiljetten får du i så fall som ett sms/e-postmeddelande. Med hjälp av besöksbiljetten kan du själv boka vidare vård.

    Har du laddat ner vår app så kan du även se besöksbiljetten där.

    Är dina besvär av lättare karaktär och inte kräver läkarbesök får du istället rådgivning.

    Jag hoppas det var svar på din fråga. Om inte, så får du gärna höra av dig igen.

    Bästa hälsningar
    Helene Medicinskt Kundcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.