Hur fungerar sjuk- och friskanmälan?

Hej, jag är nyanställd på ett företag som har Euro Accidents tjänst Sjukanmälan. Kan ni förklara hur det fungerar?

Kommentarer

  • Hej Andreas!

    Tack för din fråga.

    Det innebär att du ska anmäla all sjukfrånvaro och eventuell vård av barn till Euro Accident. Friskanmälan ska också göras till oss.

    När du har anmält din frånvaro går det ut ett automatiskt meddelande till den på ditt företag som angetts som mottagare för dig. Det kan exempelvis vara din närmaste chef. Du behöver alltså inte ringa några fler samtal till din arbetsgivare.

    När din anmälan är genomförd, blir du kontaktad av en sjuksköterska för rådgivning. Sekretesskyddad information förs inte vidare till din arbetsgivare.

    Anmälan kan göras på fyra på olika sätt. Du väljer det alternativ som passar bäst för dig. Oavsett anmälningssätt, tar vi emot din anmälan alla dagar dygnet runt.

    1. Gör en Sjuk- eller friskanmälan här.

    2. Skicka ett e-postmeddelande till: sjukanmalan@euroaccident.com

    3. Ring till telesvarfunktionen, 010 - 13 88 777 och följ instruktionerna.

    4. Skicka ett sms till telefonnummer: 711 20 med något av följande textalternativ:

    +Sjuk (mellanslag)personnummer
    +Vab (mellanslag)personnummer

    När du har skickat ett sms blir du kontaktad av en sjuksköterska på det telefonnummer som du använt. Det tillkommer ingen extra kostnad utöver ordinarie sms-kostnad. Tänk på att din telefon inte döljer telefonnumret för mottagaren.

    Glöm inte friskanmälan! Den görs på samma sätt som en sjukanmälan. Om du friskanmäler dig via sms skriver du;

    frisk (mellanslag)personnummer och skickar till 711 20.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor!
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.