Till senaste kommentaren

Vad gäller vid om- eller avbokning av en läkartid i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess?

Följande gäller vid om- eller avbokning av en vårdtid som är bokad i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess:

Om det är mer än 24 timmar (en arbetsdag) till besöket går det bra att både omboka och avboka utan att bli debiterad för sen avbokning. Om det är en måndagstid eller dag efter helgdag måste du om- eller avboka senast närmast föregående vardag. Har du exempelvis en tid klockan 14 en måndag så behöver du om- eller avboka senast på fredagen före klockan 14.
  • Har du fått ett sms och/eller ett e-postmeddelande från Kuralink (vårt bokningssystem) finns där en länk som du kan använda för att om- eller avboka ditt besök. Det går även bra att om- eller avboka i vår app eller ringa till oss på telefonnummer 0771–10 50 10. Våra öppettider.
  • Har du fått förkylningssymtom måste du avboka. Är det mindre än 24 timmar till besöket behöver du ringa till kliniken eller till oss på 0771–10 50 10. Du blir inte debiterad för sen avbokning om du blivit sjuk tätt in på ditt vårdbesök, men du behöver inkomma med något som styrker din sjukdom.
  • Har du fått en tid direkt av en av våra kliniker så behöver du kontakta den aktuella kliniken för att om- eller avboka ditt besök.
Med vänlig hälsning
Euro Accident

Kommentarer

  • Hej
    Jag måste boka av min tid på tandkliniken i malmö den 12/1
    Magnus
  • Hej Magnus,

    Tack för att du hör av dig.

    Har du fått den tiden via oss på Euro Accident? Jag frågar eftersom tandbehandling är ett undantag i flera av våra försäkringar.

    Återkom gärna med mer information om tiden och vilken försäkring det gäller.

    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice

  • Har bokat på Handkliniken i malmö den 12/1 måste bokas av och om en ny tid
    Magnus
  • Aha, Handkliniken! Då förstår jag. Tack för din återkoppling!

    Gör så här för att omboka din tid:
    • Har du fått ett sms och/eller ett e-postmeddelande från Kuralink (vårt bokningssystem) finns där en länk som du kan använda för att om- eller avboka ditt besök. Det går även bra att om- eller avboka i vår app eller ringa till oss på telefonnummer 0771–10 50 10. Våra öppettider.
    • Har du fått en tid direkt av av Handkliniken så behöver du kontakta kliniken för att omboka ditt besök.
    Vänligen
    Helene Kundservice
  • Jag prova stå i kö hos er och var nr 23 då . Därav mejlar jag . Jag kontaktar handkliniken om ny tid men dem bad mig ta kontakt med er för avbokningen den 12/1 . Hursomhelst måste tiden bokas av . Bekräftar du att det är avbokat ? Med vänlig hälsning, Magnus 







    Magnus
  • Hej igen Magnus,

    Tack för informationen.

    Funkar det för din del att en sjuksköterska ringer dig imorgon så kan ni prata om vilken ny tid som passar för dig? Hon ombokar då din tid.

    I så fall behöver du lämna ditt telefonnummer här i forumet. För din kännedom så är det bara du och vi på Fråga oss! som kan läsa det här inlägget från om med nu.

    Vänligen
    Helene Kundservice
  • Det blir bra . Be henne ringa (nummer borttaget) trevlig kväll


    Magnus
  • Godmorgon Magnus,

    Tack för besked.

    Jag kontaktar en sjuksköterska nu direkt på morgonen.

    Med vänlig hälsning
    Helene Kundservice
  • Hej Magnus,

    Jag har försökt nå dig några gånger nu. Om du inte kan omboka tiden i appen får du gärna ringa oss på telefonnummer 0771–10 50 10 så vi kan hjälpa dig. Våra öppettider

    Med vänlig hälsning
    Karin Medicinskt Kundcenter

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.