Till senaste kommentaren

Jag har fått en länk från Assently i appen, har det något med mitt nya ärende hos er att göra?


En fullmaktsförfrågan skickas ut automatiskt till dig som kund när ett ärende startas i din Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Vi använder oss av Assently som är ett företag som levererar digitala lösningar för elektronisk signering och identifiering. Du får fullmakten på:
  • e-post
  • sms 
  • och i appen
Oavsett om ärendet registreras i appen eller vid ett samtal med oss så kommer du åt fullmakten på alla tre sätten. Från appen kommer dock ingen notis om att det kommit en fullmakt, utan det kommer via e-post och sms. Men om du loggar in i appen och går till ärendet så kan du se fullmakten där och signera den med Mobilt BankID. Signeringen kan även göras via länken som kommer på sms eller e-post.

Du har 7 dagar på dig att signera fullmakten. Utan en signerad fullmakt har vi begränsade möjligheter att hjälpa till vidare i ärendet.

Vi behöver fullmakten när vi ska begära in journaler eller om vi behöver uppgifter från tidigare försäkringsbolag, men även för att kunna hantera och skadereglera medicinsk informationen som kan inkomma till oss.
Euro Accident

Kommentarer

  • Hej
    jag fick sms och email, men ingenting till appen. Jag kunde inte signera på dator, och nu fungerar sms inte heller. Hur skall jag ge fullmakt?
  • Hej,

    Tack för att du kontaktar Fråga oss!

    Fullmakten signeras i telefonen och med hjälp av Mobilt BankID. Har du problem med att signera den, vänligen öppna länken i en annan webbläsare. Kvarstår dina problem efter det, vänligen ring oss på 0771-10 50 14. Våra öppettider.

    Vänliga hälsningar,
    Jacob Skadereglering

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.