Välkommen till Fråga oss!
Det här är ett forum för allmänna frågor och inläggen kan bli publicerade. Ring eller skicka ett e-postmeddelande istället om det är en personlig fråga.
Kontaktuppgifter till Euro Accident
I forumet kan du se svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra medan de gör det.
När medarbetarna mår bra går företaget bra. Vi kallar det Hållbara medarbetare. Den finaste och mest värdefulla tillgången ett företag kan ha.
Våra kunder är företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.
Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en på hemsidan för förmedlarnas branschorganisation SFM
Se gärna filmen om Euro Accident.
Tack för din fråga.
Om du har en ersättningsbar skada/sjukdom registrerad ersätter Sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess i många fall läkemedel upp till högkostnadsskyddet. Titta gärna i ditt villkor för detaljerad information.
Det är ett krav att läkemedlet är receptbelagt och subventionerat, det vill säga ingår i högkostnadsskyddet. Information om det ska framgå av receptet från apoteket.
Här kan du läsa mer om vad högkostnadsskydd för läkemedel innebär
Om ersättning lämnas enligt villkor kan du begära ersättning av oss på något av följande tre sätt:
- Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
- Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de blanketter som är relevanta för just dina försäkringar genom att logga in på Mina sidor på vår hemsida.
- Vid mindre anspråk kan du begära ersättning per telefon. Ring numret: 0771 - 10 50 14. Telefonlinjen är öppen helgfri måndag till fredag 8.00–16.30.
Bästa hälsningJag har medicin, utskrivet av läkare i offentliga vården för kroniska åkommor som jag inte sökt och använt PrivatAccess till. Jag kommer varje år upp i högkostnadsskyddet för mediciner. Kan jag anmäla detta och få ersättning av försäkringen?
Besök hos gynekolog, kan jag få ersättning av försäkringen för besöksavgiften?
Med vänlig hälsning,
Annette
Tack för att du hör av dig till Fråga oss!
För att kunna svara på dina båda frågor så behöver vi veta mer om dina besvär. Du behöver därför ringa till Euro Accidents Medicinska Kundcenter för vidare bedömning på telefonnummer: 0771 - 10 50 10.
Det är öppet helgfri måndag till torsdag 8.00–16.30 samt helgfri fredag 8.00–16.00.
Bästa hälsningar