Till senaste kommentaren

Kan jag få ersättning för medicin om jag har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess?


Får jag ersättning för läkemedel om jag har PrivatAccess? Ska jag betala själv på apoteket och sedan anmäla till er? Och hur anmäler jag i så fall?
Euro Accident

Kommentarer


  • Du kan i många fall få ersättning för receptbelagda läkemedel upp till högkostnadsskyddet om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver eller guld.

    Läkemedlet som du fått utskrivet hämtar du själv ut på apoteket och betalar för. Du kan därefter skicka in receptspecifikationen och ditt anspråk till oss. Det är ett krav att läkemedlet är receptbelagt och subventionerat, det vill säga ingår i högkostnadsskyddet. Information om det ska framgå av receptet från apoteket.

    Gäller det ett läkemedel i ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du oss på telefonnummer: 077-440 00 10 (välj knappval 2 och sedan knappval 4) och lämnar en skadeanmälan. Våra öppettider

    Har du tidigare varit i kontakt med oss och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på receptspecifikationen och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring oss på telefonnumret: 077-440 00 10 (välj knappval 2 och sedan knappval 4).
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö.
    Så här ansöker du om ersättning i appen:
    1. Logga in i appen och välj ”Begär ersättning” i huvudmenyn. I den engelska versionen av appen väljer man ”File a claim”.
    2. Ange clearingnummer samt kontonummer. Det behöver du endast göra första gången. Annars bekräftar du de redan inlagda uppgifterna.
    3. Välj läkemedel ur rullisten tillsammans med orsaker till ersättningsanspråk.
    4. Ange vilket ärende det gäller.
    5. Ange belopp.
    6. Ange datum ur kalender.
    7. Ta foto på receptspecifikationen och bifoga det.
    Hör gärna av dig här i forumet om du har någon fråga. Det går även bra att ringa på telefonnummer: 077-440 00 10 (välj knappval 2 och sedan knappval 4). Våra öppettider

    Bästa hälsningar
    Euro Accident
  • Hej jag får felmeddelande när jag ska skicka in ersättning recept i euroacc appen
  • Hej,

    Beklagar att det inte fungerar för dig. Har du möjlighet att kontakta oss på 077-440 00 10, välj knappval 2 och sedan knappval 4, så hjälper vi dig den vägen.

    Ha en fin dag!

    Hälsningar
    Euro Accident

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.