Vi tar hem Förmedlarnas val för nionde året i rad
Euro Accident har återigen blivit utnämnt till Förmedlarnas val för år 2024, baserat på en undersökning bland Sveriges försäkringsförmedlare genomförd av Origo Group. Det är nionde året i rad som Euro Accident tar hem utmärkelsen. Länk till Origo Groups pressmeddelande
Prisregn över Euro Accident!
Euro Accident tar för femte året i rad emot utmärkelsen som "Årets förmedlardisk" av både förmedlare och administratörer i Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM. Euro Accident tilldelas även priset "Årets försäkringsprodukt 2023, sjukvårdsförsäkring. Läs mer i pressmeddelandet från Brilliant Future (extern länk).
Det finaste ett företag kan ha
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. När medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Fysioterapi via VR-teknologi
Nu kan vi erbjuda hjälp med smärttillstånd i nacke och huvud med VR-teknologi. Det är en ny vårdform för våra försäkrade som har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Läs mer om vårt nya samarbete med vårdgivaren Curest.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Euro Accident fick förnyad rating av AM Best
Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och har förnyat ratingen. Vi får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila. Läs kommentaren från Euro Accidents VD Fredrik Bergström.
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för ditt tålamod.
Jag är lite osäker på vad som menas med "ärende" men jag ska försöka förklara vad som gäller i de olika stegen som kan vara kopplade till ett sjukskrivningsärende.
Gäller din fråga anmälan om ekonomisk ersättning efter 90 dagar så gäller följande:
Om man har gjort en anmälan till oss efter att det passerat 90 dagar och/eller att det finns ett intyg som sträcker sig längre än 90 dagar då har vi möjlighet att handlägga ärendet och utbetala, förutsatt att ärendet blir godkänt. Utbetalningarna görs från och med dag 91 i slutet av innevarande månad.
Om man gjort en anmälan till oss utan att karenstiden på 90 dagar passerat eller att det saknas intyg som sträcker sig längre än karenstiden på 90 dagar då kommer vi inte att kunna handlägga klart ärendet. Vi skickar då ut ett bekräftelsebrev och ber den försäkrade inkomma med nytt läkarintyg om/när det blir aktuellt med fortsatt sjukskrivning i mer än 90 dagar.
Det är alltid den försäkrade som ansvarar för att inkomma med en anmälan och fortsatta läkarintyg. Vi skickar självklart en påminnelse i pågående ärenden där vi ser att fortsatta intyg inte inkommit förutsatt att det finns pågående utbetalningar från Försäkringskassan.
Gäller din fråga anmälan om Rehabilitering − ComeBack så måste den försäkrade själv höra av sig till oss när det börjar närma sig karenstidens slut eller när karenstiden passerat och det är dags att ansöka om ekonomisk ersättning. Det vill säga, vi skickar inte ut anmälan om ekonomisk ersättning per automatik.
Hoppas ovan ger svar på dina frågor. Finns det fler funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Tjänstepension på telefon 0771-10 50 16 så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Våra öppettider.
Varma hälsningar
Toppen fick precis svar på allt jag undrade över. väldigt tydligt och bra svar.
Mvh
Sussi
Tack snälla för din fina respons!
Kommer du på fler frågor är du varmt välkommen att höra av dig igen.
Önskar dig en fin dag!
Varma hälsningar