Digitala kliniker är en självklar del
Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar Euro Accident hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Vi vill bidra till en frisk värld
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare.
Vår service får toppbetyg
När du ringer till Euro Accident får du prata med en person som är engagerad, kunnig och bra på att lösa ditt ärende. Det anser över 15 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners som under 2022 betygsatte den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Hur klarar du av oroliga tider?
Det är lätt att drabbas av orostankar i en tid med krig, klimatkris och inflation. Hur kan du övervinna oro för det som du inte kan kontrollera? Ta del av råden från Fredrik Bengtsson som är psykolog på Euro Accident.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för ditt tålamod.
Jag är lite osäker på vad som menas med "ärende" men jag ska försöka förklara vad som gäller i de olika stegen som kan vara kopplade till ett sjukskrivningsärende.
Gäller din fråga anmälan om ekonomisk ersättning efter 90 dagar så gäller följande:
Om man har gjort en anmälan till oss efter att det passerat 90 dagar och/eller att det finns ett intyg som sträcker sig längre än 90 dagar då har vi möjlighet att handlägga ärendet och utbetala, förutsatt att ärendet blir godkänt. Utbetalningarna görs från och med dag 91 i slutet av innevarande månad.
Om man gjort en anmälan till oss utan att karenstiden på 90 dagar passerat eller att det saknas intyg som sträcker sig längre än karenstiden på 90 dagar då kommer vi inte att kunna handlägga klart ärendet. Vi skickar då ut ett bekräftelsebrev och ber den försäkrade inkomma med nytt läkarintyg om/när det blir aktuellt med fortsatt sjukskrivning i mer än 90 dagar.
Det är alltid den försäkrade som ansvarar för att inkomma med en anmälan och fortsatta läkarintyg. Vi skickar självklart en påminnelse i pågående ärenden där vi ser att fortsatta intyg inte inkommit förutsatt att det finns pågående utbetalningar från Försäkringskassan.
Gäller din fråga anmälan om Rehabilitering ComeBack så måste den försäkrade själv höra av sig till oss när det börjar närma sig karenstidens slut eller när karenstiden passerat och det är dags att ansöka om ekonomisk ersättning. Det vill säga, vi skickar inte ut anmälan om ekonomisk ersättning per automatik.
Hoppas ovan ger svar på dina frågor. Finns det fler funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss på Tjänstepension på telefon 0771-10 50 16 så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig. Våra öppettider.
Varma hälsningar
Toppen fick precis svar på allt jag undrade över. väldigt tydligt och bra svar.
Mvh
Sussi
Tack snälla för din fina respons!
Kommer du på fler frågor är du varmt välkommen att höra av dig igen.
Önskar dig en fin dag!
Varma hälsningar