Välkommen till Fråga oss!
Här kan du se svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Det här är ett forum för allmänna frågor och inläggen kan bli publicerade. Ring eller skicka ett e-postmeddelande istället om det är en personlig fråga.
Kontaktuppgifter till Euro Accident
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra medan de gör det.
När medarbetarna mår bra går företaget bra. Vi kallar det Hållbara medarbetare. Den finaste och mest värdefulla tillgången ett företag kan ha.
Våra kunder är företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.
Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en på hemsidan för förmedlarnas branschorganisation SFM
Tack för din fråga!
Försäkringen gäller för privat planerad sjukvård i Sverige.
Vid behov av vård och/eller rådgivning ringer du till Euro Accidents Medicinska Kundcenter. Du får då prata med en sjuksköterska.
Du når Euro Accidents Medicinska Kundcenter på telefonnummer: 0771–10 50 10. Det är öppet helgfri måndag – torsdag 8.00–16.30 samt helgfri fredag 8.00–16.00.
Du kan även kontakta vår E-vårdstjänst. Du hittar E-vårdstjänsten dels via Euro Accidents app och dels här.
E-vårdstjänsten har öppet dygnet runt alla dagar under året. Mer information om vilka besvär som passar för E-vård finns här.
Har du akut behov av vård behöver du vända dig till den offentliga vården. Akutsjukvård ingår inte i Euro Accidents sjukvårdsförsäkring.
Utlägg inom offentligvården samt kostnader för receptbelagda läkemedel upp till högkostnadsskyddet ersätts i många fall. Du kan begära ersättning om det handlar om en ersättningsbar skada.
Om ersättning lämnas enligt villkor kan du begära ersättning av oss på något av följande tre sätt:
- Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
- Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar inne på Mina sidor på vår hemsida.
- Vid mindre anspråk kan du begära ersättning per telefon. Ring numret: 0771 - 10 50 14. Telefonlinjen är öppen helgfri måndag – fredag mellan klockan 8.00 och 16.30.
Titta gärna på vår film om sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess.Med vänlig hälsning