Till senaste kommentaren

Hur fungerar Euro Accidents sjukvårdsförsäkring PrivatAccess?

Hej,

Hur fungerar er sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess?

Med vänlig hälsning
Gustaf

Kommentarer

  • Hej Gustaf,

    Tack för din fråga!

    Försäkringen gäller för privat planerad sjukvård i Sverige.

    Vid behov av vård och/eller rådgivning ringer du till Euro Accidents Medicinska Kundcenter. Du får då prata med en sjuksköterska.

    Du når Euro Accidents Medicinska Kundcenter på telefonnummer: 0771–10 50 10. Det är öppet helgfri måndag till torsdag 8.00–16.30 samt helgfri fredag 8.00–16.00.

    Du kan även kontakta vår E-vårdstjänst. Du hittar E-vårdstjänsten dels via Euro Accidents app och dels här.

    E-vårdstjänsten har öppet dygnet runt alla dagar under året. Mer information om vilka besvär som passar för E-vård finns här.

    Har du akut behov av vård behöver du vända dig till den offentliga vården. Akutsjukvård ingår inte i Euro Accidents sjukvårdsförsäkring.

    Utlägg inom offentligvården samt kostnader för receptbelagda läkemedel upp till högkostnadsskyddet ersätts i många fall. Du kan begära ersättning om det handlar om en ersättningsbar skada.

    Om ersättning lämnas enligt villkor kan du begära ersättning av oss på något av följande tre sätt:

    1. Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    2. Skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar inne på Mina sidor på vår hemsida. 
    3. Vid mindre anspråk kan du begära ersättning per telefon. Ring numret: 0771 - 10 50 14. Telefonlinjen är öppen helgfri måndag – fredag mellan klockan 8.00 och 16.30.
    Titta gärna på vår film om sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess.

    Med vänlig hälsning
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.