Till senaste kommentaren

Hur når jag er i sommar och hur använder jag mina försäkringar?

Här har vi samlat information som kan underlätta för dig när du behöver nå oss eller använda dina försäkringar i sommar.

Via Euro Accidents app kan du dygnet runt:
  • Begära ersättning, betala självrisk, be om återbesök och receptförnyelse om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess brons, silver eller guld. Har du PrivatAccess silver eller guld kan du även söka vård. Gör så här om du behöver förnya ett recept.  och har ett pågående ärende via PrivatAccess. Tänk på att var ute i god tid inför en resa om du behöver förnya ett recept!
  • Se och följa skadeärende, skicka in sjukintyg och rapportera när du inte längre är sjukskriven samt se kommande och tidigare utbetalningar om du har PlanSjuk, Premiebefrielseförsäkring eller annan sjukförsäkring.
  • Begära ersättning om du har Barnförsäkring, Olycksfallsförsäkring eller Sjuk- och olycksfallsförsäkring.
  • Se vilka försäkringar du har hos oss.
Här finns mer information om appen. Det går även bra att i många fall ringa oss från appen under våra öppettider.

Mina sidor
Om du inte kan eller vill använda appen kan du skicka meddelande till oss genom att logga in på Mina sidor. Du får svar från rätt person. På Mina sidor kan du även anmäla en skada till flertalet försäkringar. Läs mer här om Mina sidor.

Meddelande till Kundservice
Vill du skicka ett meddelande till Kundservice, kan du göra det här.

Vid utlandsresa
Läs vår sammanställning om hur Euro Accidents försäkringar gäller vid utlandsresa.

Ring dygnet runt för samtalsstöd
Om du har PlanSjuk, Premiebefrielseförsäkring eller PrivatAccess guld kan du ringa dygnet runt för samtalsstöd på: 0771-10 50 11. Läs mer om samtalsstödet här.

Hitta svar dygnet runt på Fråga oss!
Har du allmänna frågor om dina försäkringar kan du i många fall hitta svaren här i vårt digitala forum Fråga oss! Här kan du också ställa en egen fråga om du inte hittar det svar du söker.

Ring oss 
Om du inte kan eller vill använda våra digitala plattformar eller har ett annat specifikt ärende går det bra att ringa oss.

Under sommarperioden 3 juli–11 augusti är våra telefoner öppna: 09.00–15.00. På euroaccident.se hittar du våra fullständiga öppettider.

Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess:
För att begära ersättning för utlägg ringer du: 077-10 50 14. Det gäller även om du har frågor om ditt försäkringsvillkor och fullmakter.

Om du behöver söka vård använder du appen eller ringer du till våra sjuksköterskor på: 0771-10 50 10. Tänk på att akutvård inte ingår i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Däremot kan du i många fall få ersättning för utlägg inom offentlig vård.

Om du drabbas av akut sjukdom eller skada vid tillfällig resa i utlandet ersätter inte Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess några vårdkostnader. Sjukvårdsförsäkringen kan dock täcka självrisken du betalat till rese- eller hemförsäkringsbolaget. En förutsättning är att skadans storlek överstiger självriskbeloppet i rese- eller hemförsäkringsbolaget och att skadan täcks av vårt villkor. Ersättning lämnas med upp till 5 000 kr per begärd självrisk från rese- eller hemförsäkringsbolaget.

Kontakta 1177 om du behöver råd om vart du ska vända dig för akut vård. Vid fara för liv, ring alltid 112!

Vaccinationer ingår inte i försäkringen. Funderar du på att ta ett vaccin mot TBE? Läs på 1177 om vaccinationer.

Kan jag hämta ut recept när jag är utomlands? Läs här: Var kan jag köpa läkemedel? - 1177

PlanSjuk eller Premiebefrielseförsäkring:
Ring 0771–10 50 16 om du behöver prata med en skadehandläggare.

Ny skadeanmälan? Tänk på att du kan skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar på Mina sidor på vår hemsida 

Blanketten kan skickas in digitalt till oss. Blanketter för såväl utskrift som digital form finns även här under rubriken Tjänstepensionsförsäkring.

Barn- och ungdomsförsäkring, Olycksfallsförsäkring, Livförsäkring, Sjukförsäkring (K-klassad) eller Sjuk- och olycksfallsförsäkring:
Ring på telefonnummer: 0771–10 50 13 om du behöver prata med en skadehandläggare.

Ny skadeanmälan? Tänk på att du kan skicka in en anmälan till oss. Du som försäkrad hittar enklast de dokument som är relevanta för just dina försäkringar på Mina sidor på vår hemsida 

Blanketten kan skickas in digitalt till oss. Blanketter för såväl utskrift som digital form finns även här under rubriken Gruppförsäkring.

Allmänna frågor om dina försäkringar:
Ring Kundservice på 077-440 00 10.

Trevlig sommar önskar vi på Fråga oss! 🌼
Euro Accident (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Undvik att sitta i telefonkö! Behöver du ett återbesök kan du använda vår app.

    Gör så här:
    1. Tryck på Be om återbesök. Välj det aktuella ärendet. Klicka på Återbesök.
    2. Skriv anledningen till det önskade återbesöket i fritextrutan. Tryck på Nästa.
    3. Bekräfta. Tryck på Skicka.
    4. Invänta återkoppling.
    Har du en konverterad försäkring (bytt från ett annat försäkringsbolag) behöver det första besöket vara bokat av Euro Accident för att du ska kunna boka ett återbesök via vår app. Ring annars på telefonnummer: 0771–10 50 10 för bokning av återbesök. Våra öppettider.
    Helene Kundservice
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.