Vad är skillnaden på samtalsstöd och ComeBack med samtalsstöd?


Samtalsstöd är en rådgivande tjänst.

För att kunna använda samtalsstödet behöver du ha vår Sjukförsäkring PlanSjuk, Premiebefrielseförsäkring eller Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess guld.

Du behöver inte kontakta oss innan du använder tjänsten och tjänsten är kostnadsfri.Telefonnumret är 0771-10 50 11. Sekretess gäller mot din arbetsgivare.

Läs här om vad som ingår i samtalsstödet.

ComeBack med samtalsstöd är en behandlande tjänst där du får hjälp med arbetslivsinriktad rehabilitering. Om det finns en risk att du som anställd kommer bli långtidssjukskriven vill vi på Euro Accident hjälpa dig i ett tidigt skede. Det är din närmaste chef eller ansvarig HR som fyller i skadeanmälan på vår hemsida. För att kunna använda ComeBack med samtalsstöd behöver du ha Sjukförsäkring PlanSjuk.

Du behöver inte vara sjukskriven för att skadeanmälan ComeBack med samtalsstöd ska kunna skickas in, det räcker med att det finns en risk att du blir sjukskriven. Om du däremot har blivit sjukskriven så ska skadeanmälan skickas in inom 30 dagar från din första sjukskrivningsdag.

Titta gärna på vår film där vi beskriver hur det går till (2:37 minuter lång).
Euro Accident

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.