Vad gäller vid om- eller avbokning av en läkartid i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess?


Följande gäller vid om- eller avbokning av en vårdtid som är bokad i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess:

Om det är mer än 24 timmar (en arbetsdag) till besöket går det bra att både omboka och avboka utan att bli debiterad för sen avbokning. Om det är en måndagstid eller dag efter helgdag måste du om- eller avboka senast närmast föregående vardag. Har du exempelvis en tid klockan 14 en måndag så behöver du om- eller avboka senast på fredagen före klockan 14.

Har du fått ett sms och/eller ett e-postmeddelande från Kuralink (vårt bokningssystem) finns där en länk som du kan använda för att om- eller avboka ditt besök. Det går även bra att om- eller avboka i vår app eller ringa till oss på telefonnummer 0771–10 50 10. Våra öppettider.

Har du fått förkylningssymtom måste du avboka. Är det mindre än 24 timmar till besöket behöver du ringa till kliniken eller till oss på 0771–10 50 10. Du blir inte debiterad för sen avbokning om du blivit sjuk tätt in på ditt vårdbesök, men du behöver inkomma med något som styrker din sjukdom.

Har du fått en tid direkt av en av våra kliniker så behöver du kontakta den aktuella kliniken för att om- eller avboka ditt besök.
Euro Accident

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.