Varför har jag inte fått någon ersättning från Sjukförsäkringen PlanSjuk i mars?
Från och med 2022-03-01 börjar vi betala ut ersättning genom Swedbanks utbetalningssystem (SUS) och deras kontoregister för att vara säkra på att ersättningen når rätt mottagare. Du kan fortfarande ha ditt bankkonto hos en annan bank än Swedbank och du behöver inte vara eller bli kund hos Swedbank.
För att få utbetalningen från oss till ditt bankkonto framöver behöver du registrera ditt bankkontonummer i Swedbanks kontoregister. Det gör du enkelt och kostnadsfritt med ditt BankID på swedbank.se/kontoregister.
För att få utbetalningen från oss till ditt bankkonto framöver behöver du registrera ditt bankkontonummer i Swedbanks kontoregister. Det gör du enkelt och kostnadsfritt med ditt BankID på swedbank.se/kontoregister.
- Kontoregistret används även av andra företag, kommuner och myndigheter, vilket innebär att ditt bankkontonummer redan kan vara registrerat. Vet du om att du har anmält ditt konto behöver du inte göra något.
- Om du byter bank och vill ha pengarna till ett nytt bankkonto måste du anmäla ditt nya kontonummer till kontoregistret.
- Om du inte har registrerat dig innan 2022-03-01 får du istället en avi med posten som du löser in gratis via Swedbanks webbplats in på ditt konto eller mot avgift i vissa butiker.
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar