Välkommen till Fråga oss!
Det här är ett forum för allmänna frågor och inläggen kan bli publicerade. Ring eller skicka ett e-postmeddelande istället om det är en personlig fråga.
Kontaktuppgifter till Euro Accident
I forumet kan du se svaren på de vanligaste frågorna som kommer in till oss. Ställ gärna en egen fråga om du inte hittar det du söker.
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra medan de gör det.
När medarbetarna mår bra går företaget bra. Vi kallar det Hållbara medarbetare. Den finaste och mest värdefulla tillgången ett företag kan ha.
Våra kunder är företag som tecknar våra olika försäkringar för sina medarbetare genom försäkringsförmedlare och partners.
Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en på hemsidan för förmedlarnas branschorganisation SFM
Bra att du hör av dig med din fråga.
När din arbetsgivare tecknat avtal med oss är självrisken något man kommit överens om.
Om du har ett nytt skadeärende hos oss och bokats till vårdgivare utgår en självrisk. Har du haft ett tidigare skadeärende hos tidigare försäkringsbolag och betalat självrisk i det ärendet utgår ingen ny självrisk om det ärendet fortsätter hos oss, men vi kan då behöva kontrollera att det funnits ett skadeärende.
Om vi behöver kontakta ditt tidigare försäkringsbolag angående tidigare skadeärende behöver vi ditt godkännande. En digital fullmakt skickas då till dig .
Tips: Ladda ner Euro Accidents app!
Du hittar den där appar finns. Om du loggar in i appen kan du se vilka försäkringar du har hos oss samt även dina skadeärenden. Om du bokats till en vårdgivare kan du betala självrisken via appen på ett enkelt sätt. Väljer du att inte betala via appen skickas en faktura till dig istället.
Bästa hälsningar