Vilka tjänster finns på Mina sidor respektive i Euro Accidents app?
På Mina sidor har vi samlat information om:
- dina försäkringar och hur du använder dem
- hur du anmäler en skada
- hur du hittar blanketter och var du hittar försäkringsvillkoren
- uppdatera dina personuppgifter
- ändra betalningsinformation
- se ditt försäkringsnummer
- anmäla skador till flertalet av våra försäkringar, dock inte till Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Se nedan under rubriken Appen hur du anmäler en skada om du har PrivatAccess. Om du vill anmäla en skada i Barn- och ungdomsförsäkringen för en myndig ungdom (18 år eller äldre), behöver ungdomen själv skicka in en blankett till oss för att anmäla sin skada. Här hittar du alla blanketter
- hitta och fylla i blanketter och andra digitala dokument som kan behövas för att hantera ditt ärende eller spara ner dem
- skicka ett meddelande direkt till vår Kundtjänst
- kontakta ditt företags försäkringsförmedlare via det telefonnummer som finns listat i vyn när du loggar in
För oss är det viktigt att dina försäkringsuppgifter är skyddade. Därför ber vi dig att identifiera dig med Mobilt BankID när du loggar in.
Om du saknar BankID eller av annan anledning inte har möjlighet att logga in på Mina sidor är du välkommen att kontakta vår Kundservice på 077-440 00 10, tryckval 5. Våra öppettider.
OBS! Kontakta 1177 för att få råd om vart du ska vända dig för akut vård. Vid fara för liv, ring alltid 112! Akutvård ingår inte i någon av våra försäkringar.
Appen:
I appen kan du se vilka försäkringar du och familjen har samt även kontakta oss på telefon. Vilka övriga funktioner du har tillgång till och kan använda beror på vilka försäkringar du har hos oss.
Möjliga funktioner beroende på vilken försäkring du har:
- ladda upp bilder på dina kvitton för egna utlägg och skicka in en begäran om ersättning från oss
- ladda upp bilder på dina ärr och skicka in en begäran om ersättning från oss
- ladda upp bilder på dina intyg om sjukskrivning och skicka in en begäran om ersättning från oss
- se aktuell status för dina ärenden, brev och remisser
- se dina kommande utbetalningar från försäkringen
- se bokade besök, till exempel läkarbesök, med information om när, vem du ska träffa och var (med karta). Du kan också boka om eller boka av bokade besök.
- se tidigare besök med möjlighet att be om ett återbesök
- få recept på läkemedel utskrivet, remiss för provtagning eller remiss för ett fysiskt eller digitalt fysiskt besök hos en specialist. Har du aldrig blivit bokad genom försäkringen eller om det var mer än 3 år sedan rekommenderar vi att du kontaktar oss på telefonnummer 0771–10 50 10 för vidare hjälp. Gäller det ett ärende som hanterats utanför försäkringen rekommenderar vi att du kontaktar den aktuella kliniken istället då vi enbart kan hjälpa till med de kliniker som har ett samarbete med oss.
- betala din självrisk via Swish eller kort
- Få en medicinsk bedömning och en rekommendation om lämplig vård eller behandling genom ett digitalt vårdbesök. Träffa en läkare digitalt via chatt eller videosamtal. Öppet alla dagar dygnet runt.
- Boka tid med utfärdad biljett för fysiskt eller digitalt vårdbesök hos specialist efter godkänd remiss. Välj dag och tid själv. Lägg till tid, plats och vem du ska träffa i din egen kalender.
- Boka tid med utfärdad biljett med en av våra psykologer på telefon för en bedömning. Välj dag och tid själv. Lägg till tid och vem du ska träffa i din egen kalender.
Om du har skyddad identitet ska du alltid ringa oss på: 0771-10 50 10 om du behöver söka vård eller har övriga frågor. Behöver du nå vår Kundservice är telefonnumret: 077-440 00 10, tryckval 5.
Se våra öppettider
Följ inlägget
0
följare
Borttagen kommentar