Till senaste kommentaren

Vilka handlingar behöver jag bifoga i en skadeanmälan till PlanSjuk?

Hej,

Vilka handlingar behöver jag bifoga i min skadeanmälan till PlanSjuk?

Med vänlig hälsning, Nicke

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för att du hör av dig till Fråga oss.

    Du behöver bifoga följande handlingar:
    • Kompletta sjukskrivningsintyg
    • En vidimerad ID handling (behövs endast då du skickar in din ansökan med vanlig post)
    • Ansökan 
    Tänk på att du måste logga in på Mina sidor för att komma åt ansökan.

    Lycka till!
    (Uppdaterad )
  • Varför står inte den här informationen i formuläret?
  • Tack för ditt meddelande! Vi är tacksamma för all återkoppling. Jag tar det vidare till berörd avdelning.

    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Hejsan,

    tack för att du kontaktar oss och för dina synpunkter.

    Vilka handlingar som behöver skickas in skiljer sig åt beroende på om anmälan görs digitalt eller via post.

    Gör du en digital anmälan räcker det med att besvara samtliga frågor som ställs inklusive lämna samtycke då det är samtycket som vi använder oss av när vi inhämtar information från Försäkringskassan, så som beslut om sjukpenninggrundande inkomst samt intyg om sjukpenning.

    Då den digitala anmälan signeras med hjälp av BankID behövs inte heller någon vidimerad kopia av ID-handling.

    Däremot behöver vi alltid samtliga läkarintyg från start.

    Skickar man anmälan via post då behövs även en vidimerad kopia av ID-handling.

    Hoppas mitt svar förtydligar vilka handlingar som behöver bifogas.

    Jag vidarebefordrar dina synpunkter inom organisationen så ska vi se till att den information som vi kommunicerar ut är uppdaterad.

    Varma hälsningar
    Selma Skadereglering

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.