Till senaste kommentaren

Ingår återbesök i min sjukvårdsförsäkring?

Om jag känner att jag behöver träffa läkaren igen; ingår det återbesök i försäkringen, (privat access silver), eller måste jag anmäla ett nytt ärende (ny skada)?
Om det ingår; ingår det alltid eller beror det på åkomma?

Kommentarer

  • Hejsan,

    Tack för bra frågor!

    Kontakta oss via appen alternativt ring oss på 0771-10 50 10 om du behöver ett återbesök i ett pågående ärende. Du ska inte anmäla ett nytt ärende om det gäller samma besvär. När man behöver göra ett återbesök så anger man orsaken så gör vi en bedömning.

    Gör så här om du vill använda vår app:
    1. Tryck på alternativet Be om återbesök och välj aktuellt ärende. Tryck Återbesök.
    2. Bekräfta e-postadress och telefonnummer. Justera vid behov. Tryck Nästa.
    3. Skriv anledningen till telefontid/återbesök i fritextrutan. Tryck Nästa.
    4. Kontrollera angivna uppgifter och tryck Skicka.
    5. Bekräftelse på att meddelandet har gått iväg visas. Invänta återkoppling.
    Har du en konverterad försäkring (bytt från ett annat försäkringsbolag) behöver det första besöket vara bokat av Euro Accident för att du ska kunna boka ett återbesök via vår app. Ring annars på telefonnummer: 0771–10 50 10 för bokning av återbesök. Våra öppettider.

    Om du har ett helt nytt besvär med nya symtom, och det inte är akut, så behöver du skapa ett nytt ärende om du vill ha hjälp via din sjukvårdsförsäkring. Se vårt tidigare inlägg om hur du söker vård via vår app.

    Med vänlig hälsning
    Euro Accident

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.