Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra.
Förmedlarnas favorit igen!
Medlemmarna i Svenska Försäkringsförmedlares förening, SFM, har för andra året i rad röstat fram Euro Accident som vinnare av utmärkelserna för både Årets förmedlardisk och Årets produkt, sjukvårdsförsäkring.
Höga betyg från kunder
När våra kunder får tycka till om sin sjukvårdsförsäkring ger de höga betyg i allt ifrån hur enkelt deras ärende kunde lösas till engagemanget och kunskapen hos personen de fått hjälp av. Läs mer om undersökningen här.
"Fint bevis på vår finansiella styrka"
Euro Accident har i år även fått Financial Strength Rating om ”A− Excellent” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− Excellent” av kreditratinginstitutet AM Best. Utsikterna för båda ratingarna är stabila. Läs gärna kommentaren av Thomas Petersson, vd, Euro Accident Livförsäkring AB.
Köpa försäkring
Våra försäkringar säljs genom försäkringsförmedlare och partners. Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en här.
Rätt vård i rätt tid
– Det viktigaste är att alltid lyssna och inte lägga någon värdering i något. Vi är här för våra försäkrade, och det ska de känna. Jag tror att de uppskattar att vi är med dem hela vägen, att vi inte släpper dem. Och att vi är väldigt smidiga, vi försöker hitta lösningar på allt, säger Carina Johansson, sjuksköterska på Euro Accident
Läs intervjun i sin helhet här.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident.
Tack för din fråga.
Du som mamma kan bara ringa för din sons del om han är under 18 år. Är han över 18 år behöver han ringa själva på grund av sekretessen.
Vänliga hälsningar
Tack för att du kontaktar oss.
Nej, jag kan inte se att du har en separat barnförsäkring kopplad till din Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess.
Om du i dagarna har tecknat en barnförsäkring, kan det hända att vi inte har fått in den informationen i vårt system. Ring i så fall på telefonnummer: 0771 - 10 50 14 så får du svar direkt.
Telefonlinjen är öppen helgfri måndag till fredag 8.00 - 16.30.
Med vänlig hälsning
"tillbaka till startsidan" på Doktor24 händer inget om jag trycker på heller.
Tack för att du kontaktar oss på Fråga oss!
Gick du via Euro Accidents app eller hemsida när du registrerade ett ärende hos Doktor24? Om du fick ett utlåtande att ärendet skulle skickas vidare till Euro Accident kommer vi att kontakta dig inom några dagar. Annars rekommenderar vi dig att följa den rekommendation som gavs av Doktor24.
Doktor24 är en extern samarbetspartner till oss och därför ges ingen bekräftelse från oss. Ärendet kommer att synas i Euro Accidents app så snart det är handlagt av oss.
Vid vidare frågor är du välkommen att kontakta oss på telefonnummer 0771 10 50 10, vi kan då kontrollera direkt om ett ärende inkommit från Doktor24.
Med Vänlig Hälsning
Jag skulle få bekräftelso om tid för besök vilket inte har kommit.
Var det tid för onlinebesök via Doktor24 du skulle få bekräftelse? I så fall rekommenderar jag dig att maila till kundtjanst@doktor24.se för vidare hjälp.
Om Doktor24 har uppgett att remiss har skickats till Euro Accident så kommer vi att kontakta dig inom några dagar.
Med vänlig hälsning
Om Doktor24 planerar ett onlinebesök ska detta ske inom några timmar, om remiss har skickats till oss sker återkoppling inom några dagar.
Jag rekommenderar dig att kontakta oss på telefonnummer 0771 10 50 10 för snabbare hjälp. Vi kan då se om det kommit in något från Doktor24 till oss alternativt hjälpa dig över telefon. Då vi inte har några uppgifter om dig kan jag inte kontrollera om det inkommit något.