Dina försäkringar i jul
På vår hemsida har vi samlat information som kan underlätta för dig när du behöver nå oss eller använda dina försäkringar under storhelgerna. Här hittar du informationen.
Vi tar hem Förmedlarnas val för nionde året i rad
Euro Accident har återigen blivit utnämnt till Förmedlarnas val för år 2024, baserat på en undersökning bland Sveriges försäkringsförmedlare genomförd av Origo Group. Det är nionde året i rad som Euro Accident tar hem utmärkelsen. Länk till Origo Groups pressmeddelande
Prisregn över Euro Accident!
Euro Accident tar för femte året i rad emot utmärkelsen som "Årets förmedlardisk" av både förmedlare och administratörer i Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM. Euro Accident tilldelas även priset "Årets försäkringsprodukt 2023, sjukvårdsförsäkring. Läs mer i pressmeddelandet från Brilliant Future (extern länk).
Det finaste ett företag kan ha
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. När medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Fysioterapi via VR-teknologi
Nu kan vi erbjuda hjälp med smärttillstånd i nacke och huvud med VR-teknologi. Det är en ny vårdform för våra försäkrade som har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Läs mer om vårt nya samarbete med vårdgivaren Curest.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Euro Accident fick förnyad rating av AM Best
Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och har förnyat ratingen. Vi får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila. Läs kommentaren från Euro Accidents VD Fredrik Bergström.
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du använder Euro Accidents app!
Du behöver inte göra något mer om du fått besked av läkaren hos Doktor24 att remiss sänts till Euro Accident.
Remissen skickas till oss för vidare handläggning. Om dina besvär ryms inom försäkringsvillkoret får du en besöksbiljett som du ser i Euro Accidents app. Besöksbiljetten kommer även som en länk via sms och som ett e-postmeddelande. Det kan hända att vi vid behov kontaktar dig på telefon.
Om du får en besöksbiljett får du tillgång till en specifik vårdgivares tidsbokning och kan själv boka en vårdtid. Du bokar tiden direkt i appen alternativt via länken i sms:et eller i e-postmeddelandet.
Ring oss på telefonnummer 0771–10 50 10 om du är osäker på om remiss skickats till oss eller om du tycker att återkoppling dröjer. Våra öppettider.
Är dina besvär akuta så behöver du vända dig till akut vård. Akutvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess, förutom att vi i många fall kan ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet.
Med vänlig hälsning
Vad jag kan se har en kollega till mig ringt dig vid 4 tillfällen utan att ha fått svar.
Jag är tacksam om du återkommer till oss vid behov av vidare hjälp. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning
Hej,
Jag har tidigare varit väldigt nöjd med era tjänster men just nu är jag ganska förvirrad och tyvärr lite besviken
Jag sökte också vård via appen och blev förflyttad till Doktor24. Var väldigt oklart om jag skulle gå vidare där eller om ni skulle kontakta mig. Jag påbörjade en chatt med Doktor24 och efter en liten stund så fick jag ett sms om att en handläggare på Euro Accident hade skickat ett dokument att signera så då antog jag att jag skulle avvakta och bli kontaktad av er istället. Därför valde jag att avsluta chatten med Doktor24 innan jag ens hann svara klart på alla de ”automatiska frågorna”.
Jag signerade dokumentet som efterfrågades men har inte fått något samtal från er under dagen. Däremot fick jag en faktura via mail från Doktor24 för ”digitalt besök” (där jag alltså inte ens hann komma i kontakt med någon). Som jag förstod ska det vara kostnadsfritt även om jag hade fullföljt det?
Ska jag invänta samtal ifrån er eller hur ska jag gå till väga?
Varför har jag fått en faktura från Doktor24?
Tack på förhand!
Tack för din fråga!
När man söker via appen skall man fortsätta kontakten till Doktor24. Du kommer då få träffa en läkare online, som efter samtalet skriver en remiss till oss. Det är med den remissen vi sedan skickar ut en besöksbiljett till dig som du kan boka in dig på ett läkarbesök med.
Vad gäller fakturan du fått så kan du skicka in den till oss i det ärendet du skapat så ersätter vi dig för den. Kontakten med Doktor24 via vår app skall vara kostnadsfri.
Önskar du få hjälp med bokning kan du alltid ringa till oss på telefonnummer 0771-10 50 10. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning,
Tack för att du hör av dig.
När man söker vård via appen får man träffa en läkare online, som vid behov skriver en remiss till oss. Efter att vi bedömt och godkänt remissen skickas en besöksbiljett till dig. Med hjälp av besöksbiljetten kan du själv boka in dig på ett vårdbesök.
Vill du inte använda appen kan du alltid ringa oss på telefonnummer 0771-10 50 10. Du får då prata med en sjuksköterska. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning
Man köper ju en (dyr) privat försäkring för att få bra snabb vård. Med detta tempot hade till och med en kommunal vårdinrättning gett vård snabbare.
Tack för dina synpunkter. Vi är ledsna för fördröjningen i ditt fall.
Eftersom vi inte kan kommentera ditt ärende i detta forum är du varmt välkommen att ringa oss på telefonnummer 0771–10 50 10 för besked. Du får då prata med en sjuksköterska. Våra öppettider
Bästa hälsningar