Det finaste ett företag kan ha!
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. För när medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar Euro Accident hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Viktigt att identifiera oro
Vi reagerar alla olika när vi blir oroliga. Vissa blir slutna och vill vara ifred medan andra behöver närhet för att dämpa sina oroskänslor. Trots att det kan kännas jobbigt och obehagligt med oroskänslor, är det i grunden en viktig kroppslig funktion, menar psykologen Fredrik Bengtsson från försäkringsbolaget Euro Accident. Ta del av Fredriks råd.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du använder Euro Accidents app!
Du behöver inte göra något mer om du fått besked av läkaren hos Doktor24 att remiss sänts till Euro Accident.
Remissen skickas till oss för vidare handläggning. Om dina besvär ryms inom försäkringsvillkoret får du en besöksbiljett som du ser i Euro Accidents app. Besöksbiljetten kommer även som en länk via sms och som ett e-postmeddelande. Det kan hända att vi vid behov kontaktar dig på telefon.
Om du får en besöksbiljett får du tillgång till en specifik vårdgivares tidsbokning och kan själv boka en vårdtid. Du bokar tiden direkt i appen alternativt via länken i sms:et eller i e-postmeddelandet.
Ring oss på telefonnummer 0771–10 50 10 om du är osäker på om remiss skickats till oss eller om du tycker att återkoppling dröjer. Våra öppettider.
Är dina besvär akuta så behöver du vända dig till akut vård. Akutvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess, förutom att vi i många fall kan ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet.
Med vänlig hälsning
Vad jag kan se har en kollega till mig ringt dig vid 4 tillfällen utan att ha fått svar.
Jag är tacksam om du återkommer till oss vid behov av vidare hjälp. Idag har vi telefonen öppen kl. 09.00-16.00. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning
Hej,
Jag har tidigare varit väldigt nöjd med era tjänster men just nu är jag ganska förvirrad och tyvärr lite besviken
Jag sökte också vård via appen och blev förflyttad till Doktor24. Var väldigt oklart om jag skulle gå vidare där eller om ni skulle kontakta mig. Jag påbörjade en chatt med Doktor24 och efter en liten stund så fick jag ett sms om att en handläggare på Euro Accident hade skickat ett dokument att signera så då antog jag att jag skulle avvakta och bli kontaktad av er istället. Därför valde jag att avsluta chatten med Doktor24 innan jag ens hann svara klart på alla de ”automatiska frågorna”.
Jag signerade dokumentet som efterfrågades men har inte fått något samtal från er under dagen. Däremot fick jag en faktura via mail från Doktor24 för ”digitalt besök” (där jag alltså inte ens hann komma i kontakt med någon). Som jag förstod ska det vara kostnadsfritt även om jag hade fullföljt det?
Ska jag invänta samtal ifrån er eller hur ska jag gå till väga?
Varför har jag fått en faktura från Doktor24?
Tack på förhand!
Tack för din fråga!
När man söker via appen skall man fortsätta kontakten till Doktor24. Du kommer då få träffa en läkare online, som efter samtalet skriver en remiss till oss. Det är med den remissen vi sedan skickar ut en besöksbiljett till dig som du kan boka in dig på ett läkarbesök med.
Vad gäller fakturan du fått så kan du skicka in den till oss i det ärendet du skapat så ersätter vi dig för den. Kontakten med Doktor24 via vår app skall vara kostnadsfri.
Önskar du få hjälp med bokning kan du alltid ringa till vårt medicinska kundcenter. Du når dem på telefonnummer 0771-10 50 10. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning,