Till senaste kommentaren

Jag har sökt vård via appen men har inte hört något. Hur gör jag?

Ärendena från Doktor24 via appen handläggs under våra ordinarie öppettider. Du kommer att få återkoppling via besöksbiljett eller telefonsamtal inom kort.

Vårt mål är att hantera ärendena så skyndsamt som möjligt. Handläggningen kan bli något längre efter helger.

Önskar du snabbare hjälp är du varmt välkommen att ringa oss på telefonnummer 0771–10 50 10. Våra öppettider.

Försäkringen gäller för planerad privat vård i Sverige. Vi bokar till de privata kliniker som vi har avtal med. Sök akut vård om dina symtom är eller blir akuta. Akutsjukvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Däremot kan vi i många fall ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet. 

Ta hand om dig!
Med vänlig hälsning
Euro Accident

Kommentarer

  • Jag sökte vård via appen och blev förflyttad till Doktor24. Där fick jag sedan svar att jag kommer få hjälp via EuroAccident igen. Ska jag bara invänta svar?
  • Hejsan,

    Tack för att du använder Euro Accidents app!

    Du behöver inte göra något mer om du fått besked av läkaren hos Doktor24 att remiss sänts till Euro Accident.

    Remissen skickas till oss för vidare handläggning. Om dina besvär ryms inom försäkringsvillkoret får du en besöksbiljett som du ser i Euro Accidents app. Besöksbiljetten kommer även som en länk via sms och som ett e-postmeddelande. Det kan hända att vi vid behov kontaktar dig på telefon.

    Om du får en besöksbiljett får du tillgång till en specifik vårdgivares tidsbokning och kan själv boka en vårdtid. Du bokar tiden direkt i appen alternativt via länken i sms:et eller i e-postmeddelandet.

    Ring oss på telefonnummer 0771–10 50 10 om du är osäker på om remiss skickats till oss eller om du tycker att återkoppling dröjer. Våra öppettider.

    Är dina besvär akuta så behöver du vända dig till akut vård. Akutvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess, förutom att vi i många fall kan ersätta patientavgifter i offentlig vård upp till högkostnadsskyddet.

    Med vänlig hälsning
    Euro Accident
  • Hej, likt andra sökte jag vård via appen och blev förflyttad till Doktor24. Där fick jag sedan svar att jag kommer få hjälp via EuroAccident igen. Men, det var nu en hel arbetsvecka sedan och när jag igår ringde för att följa upp var det 1,5h telefonkö, varpå jag tackade ja till att ni skulle ringa upp. Det hände aldrig. Jag tycker det är väldigt dåligt att ni inte återkommer när ni ska och det är extremt otydligt hur processen ser ut när man väl sökt hjälp. Vad händer?
  • Hej,

    Vad jag kan se har en kollega till mig ringt dig vid 4 tillfällen utan att ha fått svar.

    Jag är tacksam om du återkommer till oss vid behov av vidare hjälp. Idag har vi telefonen öppen kl. 09.00-16.00. Våra öppettider.

    Med vänlig hälsning
    Euro Accident
  • Hej,
    Jag har tidigare varit väldigt nöjd med era tjänster men just nu är jag ganska förvirrad och tyvärr lite besviken
    Jag sökte också vård via appen och blev förflyttad till Doktor24. Var väldigt oklart om jag skulle gå vidare där eller om ni skulle kontakta mig. Jag påbörjade en chatt med Doktor24 och efter en liten stund så fick jag ett sms om att en handläggare på Euro Accident hade skickat ett dokument att signera så då antog jag att jag skulle avvakta och bli kontaktad av er istället. Därför valde jag att avsluta chatten med Doktor24 innan jag ens hann svara klart på alla de ”automatiska frågorna”.
    Jag signerade dokumentet som efterfrågades men har inte fått något samtal från er under dagen. Däremot fick jag en faktura via mail från Doktor24 för ”digitalt besök” (där jag alltså inte ens hann komma i kontakt med någon). Som jag förstod ska det vara kostnadsfritt även om jag hade fullföljt det?

    Ska jag invänta samtal ifrån er eller hur ska jag gå till väga?
    Varför har jag fått en faktura från Doktor24?

    Tack på förhand!


    Maja
  • Hej,

    Tack för din fråga!

    När man söker via appen skall man fortsätta kontakten till Doktor24. Du kommer då få träffa en läkare online, som efter samtalet skriver en remiss till oss. Det är med den remissen vi sedan skickar ut en besöksbiljett till dig som du kan boka in dig på ett läkarbesök med.

    Vad gäller fakturan du fått så kan du skicka in den till oss i det ärendet du skapat så ersätter vi dig för den. Kontakten med Doktor24 via vår app skall vara kostnadsfri.

    Önskar du få hjälp med bokning kan du alltid ringa till vårt medicinska kundcenter. Du når dem på telefonnummer 0771-10 50 10. Våra öppettider.

    Med vänlig hälsning,
    Jacob Skadereglering

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.