Till senaste kommentaren

Hur långt tillbaka kan jag begära ersättning för utlägg?


Du kan åberopa kvitton från 2015-01-01 och framåt inom tio år under förutsättning att det funnits/finns en gällande försäkring vid det aktuella datumet på ditt kvitto.

2015-01-01 ändrades enligt lag preskriptionstiden till att gälla inom tio år från tidpunkten när ersättningen inträdde. För kvitton daterade tidigare än 2015-01-01 har den gamla preskriptionstiden löpt ut.
Euro Accident

Kommentarer

  • En anställd har varit hos en naprapat, kan hen skicka in kvitton till Euroaccident eller vad krävs för detta? Vart registrerar man kvitton?

  • Hej,

    Tack för att du kontaktar Fråga oss!

    Om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess och ska begära ersättning gäller följande:

    Avser dina kostnader ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du skadeavdelningen på telefonnummer: 0771–10 50 14 och lämnar en skadeanmälan, de bedömer även dina anspråk i samtalet. Våra öppettider.

    Har du tidigare varit i kontakt med Euro Accident och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring på telefonnumret: 0771–10 50 14. 
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Halloj!
    Hur gör jag för att fota och skicka in kvitton.
    En kollega till er sa det som att bara logga in på er mejl
    Men jag hittar ingenstans hur man gör
    Mvh Lars-olof
  • Hej,

    Tack för att du hör av dig!

    Om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess och ska begära ersättning gäller följande:

    Avser dina kostnader ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du skadeavdelningen på telefonnummer: 0771–10 50 14 och lämnar en skadeanmälan, de bedömer även dina anspråk i samtalet. Våra öppettider.

    Har du tidigare varit i kontakt med Euro Accident och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring på telefonnumret: 0771–10 50 14. 
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Hej. Om jag går till Hälsocentral och betalar patientavgift och därefter får läkemedel på recept. Hur gör jag för att få ersättning för mina utlägg? Kan jag få ersättning för läkarbesök och läkemedel om jag gått via ordinarievård och inte via Euroaccident. Gäller Silver.

    mvh
    Maria
    Maria
  • Hej!

    Tack för att du kontaktar oss.

    Jag behöver bara stämma av med en kollega, vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.

    På återhörande!

    Med vänlig hälsning
    Jeanette Kundservice
  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Vi kan hjälpa till med ersättning för kostnader du fått inom offentlig vård.

    För att få ersättning behöver du ringa oss och upprätta ett ersättningsbart ärende, du når oss då på telefonnummer 0771-10 50 14.

    Vänliga hälsningar,
    Jacob Skadereglering

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.