Hur långt tillbaka kan jag begära ersättning för utlägg?
Du kan åberopa kvitton från 2015-01-01 och framåt inom tio år under förutsättning att det funnits/finns en gällande försäkring vid det aktuella datumet på ditt kvitto.
2015-01-01 ändrades enligt lag preskriptionstiden till att gälla inom tio år från tidpunkten när ersättningen inträdde. För kvitton daterade tidigare än 2015-01-01 har den gamla preskriptionstiden löpt ut.
2015-01-01 ändrades enligt lag preskriptionstiden till att gälla inom tio år från tidpunkten när ersättningen inträdde. För kvitton daterade tidigare än 2015-01-01 har den gamla preskriptionstiden löpt ut.
Följ inlägget
2
följare
Tack för din fråga.
Bokningar ska gå via Euro Accident.
Om besvär inte är akuta kan försäkrade anmäla ett nytt ärende via Euro Accidents app om man har Sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess silver eller PrivatAccess guld.
Läs gärna mer här för att se hur du går till väga när du söker vård via appen.
Du kan även titta på vår film (1:42 minuter lång) för att se hur du söker vård och skapar ett nytt ärende i appen.
Man kan inte söka vård via appen om man har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess brons, om det gäller ett barn under 18 år eller om man är medförsäkrad via sina föräldrar. Ring i så fall på: 0771–10 50 10. Det gäller också om man inte vill använda vår app. På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.
Är besvären är akuta så behöver man som försäkrad vända sig till akut offentlig vård. Akutvård ingår inte i Sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess.
Med vänlig hälsning
Hur gör jag för att fota och skicka in kvitton.
En kollega till er sa det som att bara logga in på er mejl
Men jag hittar ingenstans hur man gör
Mvh Lars-olof
Tack för att du kontaktar Fråga oss!
Om ersättning lämnas enligt villkor kan du begära ersättning av oss på något av följande två sätt:
1. Via Euro Accidents app. Ta en bild på kvittot och ladda upp det via appen.
2. Via telefon. Ring: 0771–10 50 14.
På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.
Bästa hälsning