Till senaste kommentaren

Hur långt tillbaka kan jag begära ersättning för utlägg?

Du kan åberopa kvitton från 2015-01-01 och framåt inom tio år under förutsättning att det funnits/finns en gällande försäkring vid det aktuella datumet på ditt kvitto.

2015-01-01 ändrades enligt lag preskriptionstiden till att gälla inom tio år från tidpunkten när ersättningen inträdde. För kvitton daterade tidigare än 2015-01-01 har den gamla preskriptionstiden löpt ut.
Euro Accident

Kommentarer

  • En anställd har varit hos en naprapat, kan hen skicka in kvitton till Euroaccident eller vad krävs för detta? Vart registrerar man kvitton?

    Ulrika
  • Hej Ulrika,

    Tack för att du kontaktar Fråga oss!

    Om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess och ska begära ersättning gäller följande:

    Avser dina kostnader ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du skadeavdelningen på telefonnummer: 0771–10 50 14 och lämnar en skadeanmälan, de bedömer även dina anspråk i samtalet.

    På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.

    Har du tidigare varit i kontakt med Euro Accident och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring på telefonnumret: 0771–10 50 14. 
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice
  • Halloj!
    Hur gör jag för att fota och skicka in kvitton.
    En kollega till er sa det som att bara logga in på er mejl
    Men jag hittar ingenstans hur man gör
    Mvh Lars-olof
    Lars-olof
  • Hej Lars-olof,

    Tack för att du hör av dig!

    Om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess och ska begära ersättning gäller följande:

    Avser dina kostnader ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du skadeavdelningen på telefonnummer: 0771–10 50 14 och lämnar en skadeanmälan, de bedömer även dina anspråk i samtalet.

    På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.

    Har du tidigare varit i kontakt med Euro Accident och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring på telefonnumret: 0771–10 50 14. 
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.