Dina försäkringar i jul
På vår hemsida har vi samlat information som kan underlätta för dig när du behöver nå oss eller använda dina försäkringar under storhelgerna. Här hittar du informationen.
Vi tar hem Förmedlarnas val för nionde året i rad
Euro Accident har återigen blivit utnämnt till Förmedlarnas val för år 2024, baserat på en undersökning bland Sveriges försäkringsförmedlare genomförd av Origo Group. Det är nionde året i rad som Euro Accident tar hem utmärkelsen. Länk till Origo Groups pressmeddelande
Prisregn över Euro Accident!
Euro Accident tar för femte året i rad emot utmärkelsen som "Årets förmedlardisk" av både förmedlare och administratörer i Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM. Euro Accident tilldelas även priset "Årets försäkringsprodukt 2023, sjukvårdsförsäkring. Läs mer i pressmeddelandet från Brilliant Future (extern länk).
Det finaste ett företag kan ha
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. När medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Fysioterapi via VR-teknologi
Nu kan vi erbjuda hjälp med smärttillstånd i nacke och huvud med VR-teknologi. Det är en ny vårdform för våra försäkrade som har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Läs mer om vårt nya samarbete med vårdgivaren Curest.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Euro Accident fick förnyad rating av AM Best
Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och har förnyat ratingen. Vi får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila. Läs kommentaren från Euro Accidents VD Fredrik Bergström.
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du kontaktar Fråga oss!
Vi kan i många fall hjälpa till med hudförändringar som ändrat utseende, ger besvär eller avviker jämfört med andra fläckar, om man har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess.
Vi kan däremot inte erbjuda en allmän undersökning som innefattar en total genomgång av samtliga födelsemärken. Det räknas som förebyggande sjukvård och det ingår inte i sjukvårdsförsäkringen.
Du varmt välkommen att anmäla ett nytt ärende för bedömning om du har någon hudförändring som avviker. Det kan du göra via Euro Accidents app om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver eller PrivatAccess guld. Läs här hur du söker vård via appen.
Ring på telefonnummer: 0771– 10 50 10 om du har PrivatAccess brons eller inte vill använda appen. Våra öppettider.
Läs gärna på 1177 om olika hudförändringar och när man ska söka vård.
Med vänlig hälsning
Gäller detta fortfarande (dvs en fläck som ändrar färg och form)? Jag fick nämligen svaret att min försäkring inte täckte detta. Jag kunde boka besök online men eftersom det var svårt att ta bild så skulle jag söka offentlig fysisk vård, då detta inte ingick i Privat Acess Silver. Kan känna att jag kunde fått den infon när ärendet registrerades isf? Jag bokade ju bara online för att kunna komma vidare till fysisk vård.
Tack för att du hör av dig till Fråga oss! Jag är ledsen för att du upplever att du inte fått någon tydlig information.
Det går alltid bra att kontakta oss på telefon för att anmäla ett ärende. Vi gör då en bedömning om besväret ryms inom försäkringsvillkoret. En orsak till att vi inte kan hjälpa till kan exempelvis vara karens.
Läs gärna här om hur din försäkring fungerar. Detaljerad information hittar du i ditt försäkringsvillkor.
Eftersom din fråga är personlig behöver du ringa på telefonnummer: 0771–10 50 10 för besked gällande ditt specifika ärende. Våra öppettider.
Med vänlig hälsning