Till senaste kommentaren

Jag behöver inläggssulor. Täcks det av försäkringen?

Hej!
Jag har fått en remiss för inläggssulor. Täcks den kostnaden av försäkringen?

Kommentarer

  • Hejsan,

    Tack för din fråga.

    Ja, vi kan lämna ersättning om ärendet täcks enligt försäkringsvillkor och du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess silver eller PrivatAccess guld. Ett hjälpmedel per skadeärende ersätts enligt villkor, om intyg från läkare och fysioterapeut finns. I ditt fall räknas ett par inläggssulor som ett hjälpmedel.

    Ring oss på telefonnummer: 0771–10 50 14 i fall du inte anmält ditt skadeärende. Våra öppettider.

    Med vänlig hälsning
    Karin Medicinskt Kundcenter
    (Uppdaterad )
  • Hej
    Har ett kvitto och en remiss för sulor. vart kan jag maila det så jag kan få ersättning

    mvh
    Jessic
  • Hej Jessica,

    Tack för att du kontaktar Fråga oss!

    Om du har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess och ska begära ersättning gäller följande:

    Avser dina kostnader ett nytt ärende och du inte har skadeanmält det till Euro Accident tidigare kontaktar du skadeavdelningen på telefonnummer: 0771–10 50 14 och lämnar en skadeanmälan, de bedömer även dina anspråk i samtalet.

    På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.

    Har du tidigare varit i kontakt med Euro Accident och anmält ditt ärende kan du lämna anspråk på tre olika sätt:
    • Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
    • Ring på telefonnumret: 0771–10 50 14. 
    • Sammanställ och sänd per post till: Euro Accident, PrivatAccess, Bäckgatan 16, 352 31 Växjö
    Bästa hälsningar
    Helene Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan komma att ses av alla men din e-postadress visas aldrig publikt.