Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare som kan arbeta och må bra.
Förmedlarnas favorit igen!
Medlemmarna i Svenska Försäkringsförmedlares förening, SFM, har för andra året i rad röstat fram Euro Accident som vinnare av utmärkelserna för både Årets förmedlardisk och Årets produkt, sjukvårdsförsäkring.
Höga betyg från kunder
När våra kunder får tycka till om sin sjukvårdsförsäkring ger de höga betyg i allt ifrån hur enkelt deras ärende kunde lösas till engagemanget och kunskapen hos personen de fått hjälp av. Läs mer om undersökningen här.
"Fint bevis på vår finansiella styrka"
Euro Accident har i år även fått Financial Strength Rating om ”A− Excellent” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− Excellent” av kreditratinginstitutet AM Best. Utsikterna för båda ratingarna är stabila. Läs gärna kommentaren av Thomas Petersson, vd, Euro Accident Livförsäkring AB.
Köpa försäkring
Våra försäkringar säljs genom försäkringsförmedlare och partners. Om du inte redan har en etablerad kontakt med en förmedlare så kan du hitta en här.
Rätt vård i rätt tid
– Det viktigaste är att alltid lyssna och inte lägga någon värdering i något. Vi är här för våra försäkrade, och det ska de känna. Jag tror att de uppskattar att vi är med dem hela vägen, att vi inte släpper dem. Och att vi är väldigt smidiga, vi försöker hitta lösningar på allt, säger Carina Johansson, sjuksköterska på Euro Accident
Läs intervjun i sin helhet här.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident.
Tack för din fråga.
Ja, vi kan lämna ersättning om ärendet täcks enligt försäkringsvillkor och du har Sjukvårdsförsäkringen PrivatAccess silver eller PrivatAccess guld. Ett hjälpmedel per skadeärende ersätts enligt villkor, om intyg från läkare och fysioterapeut finns. I ditt fall räknas ett par inläggssulor som ett hjälpmedel.
Ring oss på telefonnummer: 0771–10 50 14 i fall du inte anmält ditt skadeärende. På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.
Med vänlig hälsning
Har ett kvitto och en remiss för sulor. vart kan jag maila det så jag kan få ersättning
mvh
Jessic
Tack för du kontaktar oss!
Om ersättning lämnas enligt villkor och remissen är godkänd, kan du begära ersättning av oss på något av två följande sätt:
1. Ta en bild på kvittot och skicka det via Euro Accidents app.
2. Ring: 0771–10 50 14 om det gäller mindre anspråk. På euroaccident.se hittar du våra aktuella öppettider.
Bästa hälsningar