Vi vill bidra till en frisk värld
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare.
Vår service får toppbetyg i 2022 års mätning
När du ringer till Euro Accident får du prata med en person som är engagerad, kunnig och bra på att lösa ditt ärende. Det anser över 15 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners som under 2022 betygsatt den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Pris för sjunde året i rad
Euro Accident har tagit hem utmärkelsen "Förmedlarnas val" i Origo Groups årliga undersökning sju år i rad. Vi behåller dessutom förstaplatserna som det bolag som flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs om utmärkelserna via den här länken.
Fredrik Bergström blir ny vd
Till våren blir Fredrik Bergström ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents nuvarande vd Thomas Petersson lämnar efter 20 år på posten och kommer istället bidra som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Digitala kliniker är en självklar del i Euro Accidents vårdutbud
Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen, Blodtrycksdoktorn och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Hur klarar du av oroliga tider?
Det är lätt att drabbas av orostankar i en tid med krig, klimatkris och inflation. Hur kan du övervinna oro för det som du inte kan kontrollera? Ta del av råden från Fredrik Bengtsson som är psykolog på Euro Accident.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du hör av dig till oss med värdefulla synpunkter.
Vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.
Med vänlig hälsning
Du kan ansluta dig till Kivra så kommer ditt försäkringsbesked den vägen.
Trevlig Helg!
Tack för viktig återkoppling!
För din kännedom så har jag tagit dina synpunkter vidare till ansvarig chef. Vi är tacksamma för att du hörde av dig till oss.
Den senaste tiden har det skickats ut flera olika försäkringsbesked från oss. I vissa fall handlar det om snarlika besked som gäller om man har två olika Tjänstepensionsförsäkringar hos Euro Accident. Informationen om vilken försäkring som avses finns under rubriken Dina försäkringar och tjänster på sidan 3 i försäkringsdokumentet.
Har du fått ett försäkringsbesked som gäller en gruppförsäkring så står försäkringsnamnet i den översta delen av beskedet.
Vi vet att vissa av våra kunder som gjort en ändring av sina försäkringsbelopp i närtid till ett förnyelsebesked har fått två försäkringsbesked strax efter varandra. Det ena beskedet gäller för samma period, men med det nya beloppet. Det är inget vi brukar göra men i år har det hänt. Vi kommer att se över det och korrigera det till nästa års förnyelse. Om det är det som har hänt i ditt fall så ber vi om ursäkt för det inträffade.
Vi ser även över övriga rutiner gällande försäkringsbesked som skickas ut, så att det inte blir så mycket papper eller för all del digital post om man använder Kivra (det ska ju inte ta onödigt mycket tid att bläddra igenom informationen).
Blanketter och generell information om försäkringar hittar du på vår hemsida, däremot så finns inte all information om din försäkring/försäkringar på webben i inloggat läge i dagsläget.
Vi håller för närvarande på att utveckla en digital kanal där vi ska kunna hantera personlig information om försäkringar på ett smidigare sätt. Förhoppningen är att vi då inte heller ska behöva skicka ut så mycket information på papper.
Bästa hälsningar