Det finaste ett företag kan ha!
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. För när medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar Euro Accident hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Viktigt att identifiera oro
Vi reagerar alla olika när vi blir oroliga. Vissa blir slutna och vill vara ifred medan andra behöver närhet för att dämpa sina oroskänslor. Trots att det kan kännas jobbigt och obehagligt med oroskänslor, är det i grunden en viktig kroppslig funktion, menar psykologen Fredrik Bengtsson från försäkringsbolaget Euro Accident. Ta del av Fredriks råd.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du hör av dig till oss med värdefulla synpunkter.
Vi är tacksamma för all återkoppling och jag har därför tagit dina synpunkter vidare till ansvarig chef.
Den senaste tiden har det skickats ut flera olika försäkringsbesked från oss. I vissa fall handlar det om snarlika besked som gäller om man har två olika Tjänstepensionsförsäkringar hos Euro Accident. Informationen om vilken försäkring som avses finns under rubriken Dina försäkringar och tjänster på sidan 3 i försäkringsdokumentet.
Har du fått ett försäkringsbesked som gäller en gruppförsäkring så står försäkringsnamnet i den översta delen av beskedet.
Vi vet att vissa av våra kunder som gjort en ändring av sina försäkringsbelopp i närtid till ett förnyelsebesked har fått två försäkringsbesked strax efter varandra. Det ena beskedet gäller för samma period, men med det nya beloppet. Det är inget vi brukar göra men i år har det hänt. Vi kommer att se över det och korrigera det till nästa års förnyelse. Om det är det som har hänt i ditt fall så ber vi om ursäkt för det inträffade.
Vi ser även över övriga rutiner gällande försäkringsbesked som skickas ut, så att det inte blir så mycket papper eller för all del digital post om man använder Kivra (det ska ju inte ta onödigt mycket tid att bläddra igenom informationen).
Blanketter och generell information om försäkringar hittar du på vår hemsida, däremot så finns inte all information om din försäkring/försäkringar på webben i inloggat läge i dagsläget.
Vi håller för närvarande på att utveckla en digital kanal där vi ska kunna hantera personlig information om försäkringar på ett smidigare sätt. Förhoppningen är att vi då inte heller ska behöva skicka ut så mycket information på papper.
Bästa hälsningar