Dina försäkringar i jul
På vår hemsida har vi samlat information som kan underlätta för dig när du behöver nå oss eller använda dina försäkringar under storhelgerna. Här hittar du informationen.
Vi tar hem Förmedlarnas val för nionde året i rad
Euro Accident har återigen blivit utnämnt till Förmedlarnas val för år 2024, baserat på en undersökning bland Sveriges försäkringsförmedlare genomförd av Origo Group. Det är nionde året i rad som Euro Accident tar hem utmärkelsen. Länk till Origo Groups pressmeddelande
Prisregn över Euro Accident!
Euro Accident tar för femte året i rad emot utmärkelsen som "Årets förmedlardisk" av både förmedlare och administratörer i Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM. Euro Accident tilldelas även priset "Årets försäkringsprodukt 2023, sjukvårdsförsäkring. Läs mer i pressmeddelandet från Brilliant Future (extern länk).
Det finaste ett företag kan ha
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. När medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Fysioterapi via VR-teknologi
Nu kan vi erbjuda hjälp med smärttillstånd i nacke och huvud med VR-teknologi. Det är en ny vårdform för våra försäkrade som har Sjukvårdsförsäkring PrivatAccess. Läs mer om vårt nya samarbete med vårdgivaren Curest.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Euro Accident fick förnyad rating av AM Best
Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och har förnyat ratingen. Vi får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila. Läs kommentaren från Euro Accidents VD Fredrik Bergström.
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du kontaktar oss och tack även för viktig information om att du upplever att informationen är otydlig. Vi ska beakta det och jobba för ökad tydlighet.
Jag skickar din fråga till min kollega på aktuell avdelning så att du får den bästa vägledningen gällande din fråga.
Vi återkommer!
Med vänlig hälsning
Tack för att du hört av dig till oss med bra synpunkter och tack för ditt tålamod!
Om jag förstått rätt gäller frågan premiebefrielse som är kopplad till er fakturering.
Premiejusteringar aktiveras i samband med att medarbetaren gör en anmälan till oss. Förutsatt att den försäkrade medarbetaren blir berättigad till ersättning sker utbetalningar från oss fr o m dag 91 och därmed premiebefrias även samtliga moment som är kopplade till tjänstepensionsavtalet som företaget faktureras för. 90 dagars karens gäller således både för utbetalning av ersättning och premielättnader. Premiebefrielsen görs utifrån aktuell sjukskrivningsgrad. Eftersom våra avtal faktureras i förskott sker premielättnader oftast retroaktivt och ni som försäkringstagare (premiebetalare) underrättas om aktuella justeringar på fakturaspecifikationen.
I just detta fall behöver jag be dig att ta kontakt med era medarbetare för att säkerställa att det gjorts anmälan till oss. Om ärenden inte anmälts har vi inte heller möjlighet att aktivera premiebefrielse för er som försäkringstagare.
Om medarbetarna är osäkra på hur man gör en anmälan är de varmt välkomna att höra av sig till oss på Tjänstepension för vidare information och hjälp med anmälan. Tjänstepension skador nås på telefon 0771-105 016. Våra öppettider.
För mer information tveka inte att kontakta ansvarig försäkringsrådgivare som har hand om ert /era avtal hos oss. Rådgivaren kan hjälpa er med en genomgång av ert /era avtal hos oss inte minst för att säkerställa att den information ni har sedan tidigare fortfarande är aktuell. De kan i vissa fall också hjälpa till med faktureringsfrågorna, beroende på vilken typ av avtal som tecknats.
Hoppas ovan besvarar dina funderingar kring premiebefrielse annars är du självklart varmt välkommen att höra av dig.
Varma hälsningar