Vi vill bidra till en frisk värld
Vi på Euro Accident vill bidra till en trygg och frisk värld. Vårt fokus ligger på att erbjuda försäkringar i toppklass som bidrar till att företag har trygga och friska medarbetare.
Vår service får toppbetyg
När du ringer till Euro Accident får du prata med en person som är engagerad, kunnig och bra på att lösa ditt ärende. Det anser över 15 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners som under 2022 betygsatte den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Vi vinner igen!
För fjärde året i rad har medlemmarna i Svenska försäkringsförmedlares förening, SFM, röstat fram Euro Accident som vinnare av priset ”Årets förmedlardisk”. Vi tilldelas också utmärkelsen ”Årets försäkringsprodukt, sjukvårdsförsäkring” för tredje året i rad. Läs om utmärkelserna via den här länken.
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Digitala kliniker är en självklar del
Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen, Blodtrycksdoktorn och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Hur klarar du av oroliga tider?
Det är lätt att drabbas av orostankar i en tid med krig, klimatkris och inflation. Hur kan du övervinna oro för det som du inte kan kontrollera? Ta del av råden från Fredrik Bengtsson som är psykolog på Euro Accident.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
Tack för att du kontaktar oss och tack även för viktig information om att du upplever att informationen är otydlig. Vi ska beakta det och jobba för ökad tydlighet.
Jag skickar din fråga till min kollega på aktuell avdelning så att du får den bästa vägledningen gällande din fråga.
Vi återkommer!
Med vänlig hälsning
Tack för att du hört av dig till oss med bra synpunkter och tack för ditt tålamod!
Om jag förstått rätt gäller frågan premiebefrielse som är kopplad till er fakturering.
Premiejusteringar aktiveras i samband med att medarbetaren gör en anmälan till oss. Förutsatt att den försäkrade medarbetaren blir berättigad till ersättning sker utbetalningar från oss fr o m dag 91 och därmed premiebefrias även samtliga moment som är kopplade till tjänstepensionsavtalet som företaget faktureras för. 90 dagars karens gäller således både för utbetalning av ersättning och premielättnader. Premiebefrielsen görs utifrån aktuell sjukskrivningsgrad. Eftersom våra avtal faktureras i förskott sker premielättnader oftast retroaktivt och ni som försäkringstagare (premiebetalare) underrättas om aktuella justeringar på fakturaspecifikationen.
I just detta fall behöver jag be dig att ta kontakt med era medarbetare för att säkerställa att det gjorts anmälan till oss. Om ärenden inte anmälts har vi inte heller möjlighet att aktivera premiebefrielse för er som försäkringstagare.
Om medarbetarna är osäkra på hur man gör en anmälan är de varmt välkomna att höra av sig till oss på Tjänstepension för vidare information och hjälp med anmälan. Tjänstepension skador nås på telefon 0771-105 016. Våra öppettider.
För mer information tveka inte att kontakta ansvarig försäkringsrådgivare som har hand om ert /era avtal hos oss. Rådgivaren kan hjälpa er med en genomgång av ert /era avtal hos oss inte minst för att säkerställa att den information ni har sedan tidigare fortfarande är aktuell. De kan i vissa fall också hjälpa till med faktureringsfrågorna, beroende på vilken typ av avtal som tecknats.
Hoppas ovan besvarar dina funderingar kring premiebefrielse annars är du självklart varmt välkommen att höra av dig.
Varma hälsningar