Det finaste ett företag kan ha!
För oss hänger försäkringar och hälsa ihop. Medarbetare som är både trygga och friska är grunden för att kunna prestera och nå framgång, både som företag och som medarbetare. För när medarbetarna mår bra går också företaget bra. Läs mer om vår metod för Hållbara medarbetare här på vår hemsida.
Bärbart EKG mäter hjärtrytmen hos våra försäkrade – var de än är
Läs mer om vårt nya samarbete med Medbeat.
Digitala kliniker är en självklar del
Aleris Sömnapné, Blodtrycksdoktorn, Gynmottagningen Ester Care, Migränhjälpen och Joint Academy är några av de digitala vårdgivare som vi har avtal med. På Euro Accident ligger vi i framkant inom digital vård. Idag har vi flera unika samarbeten med digitala vårdaktörer som vi är stolta över och vi ser mycket positivt på den digitala vårdutvecklingen som just nu sker i Sverige.
Oavsett om du som försäkrad söker vård via vår app eller kontaktar oss via telefon, behöver du inte fundera på om besvären passar för digital eller fysisk vård. Vi guidar dig rätt utifrån dina medicinska behov och preferenser. Läs mer på vår hemsida om våra digitala vårdtjänster.
Vi vinner igen!
För åttonde året i rad tar Euro Accident hem utmärkelsen ”Förmedlarnas val” i Origo Groups årliga förmedlarundersökning inom livförsäkring. Euro Accident är också det livförsäkringsbolag flest försäkringsförmedlare anser har ett attraktivt riskerbjudande, privatvårdserbjudande och gruppförsäkringserbjudande. Läs pressmeddelandet från Origo Group
Fredrik Bergström är ny vd
Fredrik Bergström är ny vd för Euro Accident. Han har tidigare varit vd för Länsförsäkringar AB. Euro Accidents tidigare vd Thomas Petersson har lämnat efter 20 år på posten och bidrar istället som styrelseledamot. Läs nyhetsbrevet i sin helhet här.
Löpande kvalitetsmätningar
På Euro Accident arbetar vi kontinuerligt med att förbättra kundservicen. Som ett led i detta genomför vi kvalitetsmätningar. Under 2023 valde nästan 20 000 kunder, förmedlare och samarbetspartners att betygsätta den service vi ger via telefon. Läs om undersökningen på vår hemsida.
Viktigt att identifiera oro
Vi reagerar alla olika när vi blir oroliga. Vissa blir slutna och vill vara ifred medan andra behöver närhet för att dämpa sina oroskänslor. Trots att det kan kännas jobbigt och obehagligt med oroskänslor, är det i grunden en viktig kroppslig funktion, menar psykologen Fredrik Bengtsson från försäkringsbolaget Euro Accident. Ta del av Fredriks råd.
Sök vård dygnet runt!
Allt fler upptäcker hur enkelt det är att söka vård via vår mobilapp - dygnet runt. Läs här hur du söker vård via Euro Accidents app
Så säkerställer vi kvaliteten hos våra vårdgivare
– För oss är det viktigt att själva se klinikerna och möta vårdgivarna som vi skickar våra kunder till. Det handlar om en kvalitetssäkring, det säger Rebekka Johansson Ekström som är chef för vårdgivarnätverket på Euro Accident. Så här säkerställs kvalitén
Vårt hållbarhetsarbete
Att tänka långsiktigt är en viktig del i Euro Accidents strategier. Läs här om vårt hållbarhetsarbete.
Om oss
Se gärna filmen om Euro Accident (1:16 minuter lång).
This is the first time I go to doctors through Euro Accident so I am not sure of how the costs will be handled.
Last week I went to a doctor and payed 500 SEK and the doctor referred me to have an MRI at a radiology provider (Evidia).
I wonder if I will handle the payment for the MRI too?
Thanks in advance,
Deshna
Thank you for your question.
I assume that the SEK 500 you paid was your deductible in your Private medical insurance PrivatAccess. If the MRI applies to the same matter in which you have already paid a deductible, you should not pay a new deductible again.
I hope that answered your question, if not, you are most welcome back.
Best regards
I have severe pain from a wisdom tooth that needs surgically removing, is this covered under Private medical insurance silver
Thank you for your question. Sorry to hear about your pain.
The Private medical insurance does not cover dental treatment.
Best regards
PrivatAccess silver does not cover dental care.
Best regards
Thank you for contacting Ask Us!
If you have our health care insurance, PrivatAccess, we can help with reimbursement for a gym membership.
In order for us to reimburse this, we need an referral/certificate that emphasizes the need for this kind of treatment from the treating physio/doctor. Observe that we reimburse an membership for 3 months at the time.
If you have any further questions regarding this, please call us at 0771-10 50 14.
Kind regards,
Thank you for your question.
No, general and yearly medical examinations are not included in our Privat medical insurance PrivatAccess silver. For us to be able to help, we need a symptom, a problem. We offer planned care based on which symptoms you have.
Kind regards
Hi, I don't have the option "Book healthier" in my app.
The picture shows an example of what it is supposed to be, and what I have is on the right.
.
Thank you for your question!
The reason why you don't have this option in your app is because you don't have our private healthcare insurance. Since you're not covered by that insurance the option to "Book healthcare" doesn't present itself.
The insurances you are covered by are our "Plansjuk" and "Premiebefrielse" insurances. These insurances can help you if you were to be on sick leave for a longer time period.
If you have any further questions regarding your insurances, call 0771-10 50 11 and they can more thoroughly explain what your insurances cover.
Kind regards,
Thks
I can see that you've been in contact with our nurses regarding booking and that you've received contact with a clinic.
In the future if you wish to book an appointment through the app you first have to create a case and search via Doktor24, who you then have an online meeting with. They then send us an referral which we handle and send you an ticket which you can book an appointment with.
If you have any further questions regarding this, please call us at 0771-10 50 14.
Kind regards,
We will reply to you as soon as possible.
Kind regards
If your question concerns our Private medical insurance PrivatAccess, obesity is an exception, we also cannot offer Wegovy.
However, we can offer a lifestyle program. It is aimed at our customers who are in need of healthier habits due to being underweight or overweight and who have PrivatAccess.
If you are interested in the program, you can call us on telephone number: 0771–10 50 10 for assessment.
With kind regards
Thank you for your question!
The insurance doesn't cover issues related to obstetrics but it does help with gynecology issues.
If you need to get in contact with a doctor for gynecology issues, please call our nurses. You'll reach them by calling 0771-10 50 10.
Kind regards,